خبرگزاری کار ایران

با بحرانی شدن اوضاع کرونا در استان مرکزی؛

نهادهای اجرایی، امدادی و نظامی به یاری کادر درمانی آمده اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۴۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بحرانی شدن شرایط کرونا در استان مرکزی به ویژه اراک و افزایش بی‌سابقه مراجعان بستری باعث شد تا سپاه، ارتش، شرکت نفت و هلال احمر نیز به میدان آمده و این نهادها به یاری کادر درمانی بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در بحران کرونا دست یاری به سوی سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارد و حضور ارتش، سپاه، هلال احمر و شرکت نفت به صورت داوطلبانه برای مهار اوضاع و کمک رسانی در راستای تأمین نیروهای انسانی، آمبولانس و تجهیزات و سایر حمایتها بسیار دلگرم کننده و حیاتی بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا درخواست می‌شود که تمامی حوزه ‌های عمومی و خصوصی و اجرایی به میدان آمده و کمک کنند تا مشکلی که این روزها بزرگتر از گستره امکانات بهداشتی و درمانی استان است حل و فصل شود و از گردنه خطرناک موج چهارم کرونا عبور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بحران کرونا و اپیدمی طولانی آن مسئله‌ای فرابخشی است و در پیک چهارم بیماری دانشگاه علوم پزشکی اراک به تنهایی از عهده کنترل کووید 19 برنمی‌آید و همه بخش‌ها باید سهم اجتماعی خود را در این راستا ادا کنند. موج چهارم کرونا به قدری سنگین است که اغلب ظرفیت تخت‌های بستری و خدمات درمانی را درگیر کرده و مجموعه سلامت استان از نظر تجهیزات و نیروی انسانی با چالش مواجه شده‌اند.

جمالیان تصریح کرد: پویش نفس از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک به راه افتاده و هدف آن تأمین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان های اراک و مراکز نقاهتگاهی است و از کسانی که کپسول اکسیژن بدون مصرف در منزل دارند درخواست می‌شود این تجهیزات را برای کمک به بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه قرار دهند.

وی بیان داشت: اوضاع وخیم و دردناک کرونا در مراکز درمانی استان مرکزی باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و این مهم علاوه بر جدی گرفته شدن پروتکل‌ها از سوی مردم و رعایت محدودیت‌ها از سوی کسبه، احترام به منع ترددها در ساعات غیرمجاز به حمایت مسئولانه همه بخش‌ها نیاز دارد و هر کس باید متعهدانه سهم اجتماعی خود را ادا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: متأسفانه تاکنون 1588 نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز