خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرمانشاه گزارش می‌دهد؛

سکوت قابل تامل مسئولان استان برای احقاق حق تیم فوتبال راهیان کرمانشاه / علاقمندان در بیم و امید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۳۸۲

در حالی که چالش بین تیم فوتبال راهیان و فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و بیم و امیدهای علاقمندان به فوتبال در استان کرمانشاه برای بازگشت این تیم به رقابت های لیگ دسته اول هر روز با اخبار منتشر شده در این خصوص رنگ جدی ترین بخود می گیرد، اما بسیاری از کارشناسان و علاقمندان به فوتبال سکوت مسئولان استان را در این زمینه قابل تامل می دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فلسفه وجودی مدیریت در تربیت بدنی بیانگر این حقیقت است که مقوله تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک تشکیلات گسترده و در عین حال پیچیده نیاز به داشتن مدیران توانمند و کارآمد در سطوح مختلف دارد. وجود مدیرانی کارآمد و اثر بخش برای سازمان‌ها و بویژه سازمان‌های ورزشی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است؛ مدیرانی که بتوانند در تمامی زمینه ها موفقیت های نسبی را بدست آورند و تاریخ ساز شوند و ورزش را بعنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه معرفی کنند.

موفقیت  یک مدیر در یک یا چند حوزه محدود ، بدون شک نمی تواند ترازویی برای سنجش توانایی آن مدیر باشد، بعنوان مثال هر چند مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه توانسته است در مدت تصدی خود بر مدیریت ورزش استان زیرساخت های ورزش خصوصاً در زمینه فوتبال را بسیار مطلوب توسعه دهد و با رایزنی های خود با مسولان وزارت ورزش و همچنین پای کار آوردن خیرین ورزشی، حتی در دور افتاده ترین روستاهای استان زمینه های نشاط و امید را در بین جوانان و علاقمندان به فوتبال را با تأسیس زمین های باکیفیت فراهم کند اما این توسعه زیرساخت زمانی نمود خواهد یافت که جوانان این دیار انگیزه ای برای ورود حرفه ای به دنیای ورزش و بطور خاص در این مبحث که فوتبال است را داشته باشند.

انگیزه در بین استعدادهای فوتبال تنها در صورتی ایجاد می شود که تیمی یا تیم های از استان در بین تیم های مطرح کشور حضور پیدا کند و سکوهای خالی ورزشگاه‌های استان بار دیگر شاهد حضور علاقمندان به این رشته پر مخاطب و تشویق تیم و نمایندگان فوتبال استان باشند.

نگارنده هر چند با ورود سیاسیون و نهادهای دولتی  به مسائل باشگاه‌های خصوصی مخالف است اما زمانی که پای احقاق حق و حیثیت مردم در میان باشد مسئله کاملا فرق می کند و این امر را می توان در بین پیشرفته‌ترین و دموکرات ترین کشورهای غربی مشاهده کرد بطوری که زمانی که نماینده های فوتبال آلمان و انگلیس یعنی بایرن مونیخ و چلسی در فینال فوتبال باشگاه‌های اروپا با یکدیگر رقابت داشتند سران دو کشور معروف یعنی صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس جلسات مهم سیاسی خود را رها کرده و برای پیروزی نماینده کشورشان در مقابل دوربین های تلویزیونی با هم دست به کری خوانی زدند.

با این تفاسیر مدیر کل ورزش و جوانان که در زمینه توسعه زیر ساخت ها و برخی موضوعات ورزشی دیگر ، در بین مدیران تاریخ ورزش استان سرآمد است با سکوتی که در خصوص چالش بین تیم فوتبال راهیان و فدراسیون فوتبال در پیش گرفته است عملاً رشته های موفقیت های چند سال اخیر خود را پنبه می‌کند .

 زمانی که علاقمندان فوتبال شاهد از بین رفتن و شکست تنها امید فوتبال استان برای احقاق حق تیم راهیان برای بازگشت به لیگ دسته اول و عدم پیگیری مسئولان ورزش استان در این خصوص باشند تا تیمی از کرمانشاه از حضور در سطوح بالای فوتبال کشور محروم بماند توان و انگیزه ای برای پیشرفت برای‌شان باقی نخواهد ماند و به فوتبال بعنوان یک سرگرمی نگاه خواهند کرد تا یک ورزش حرفه ای و اگر بخواهیم در بهترین حالت و بسیار خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم شاهد ظهور تک ستاره های خواهیم بود که در نهایت به دیگر استانها کوچ خواهند کرد.

از سوی دیگر حضور نداشتن نماینده ای از کرمانشاه در لیگ های بالاتر و عدم میزبانی کرمانشاه از تیم های دیگر باعث تحلیل و از بین رفتن تدریجی ورزشگاه‌های استان خصوصا مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد خواهد شد که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی میلیاردها تومان برای آن هزینه شده است و تاکنون بلااستفاده مانده است و همین امر باعث شده که اعتبار کافی برای توسعه و تجهیز آن از سوی مسئولان وزارت ورزش تخصیص داده نشود و به حال خود رها شود که این امر در خصوص ورزشگاه‌های دیگر استان نیز صدق می کند.

به عنوان پیشنهاد می‌توان گفت با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است، بنابر این معاونت حقوقی اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه بعنوان متولی امور حقوقی در ورزش می‌تواند در دفاع از تیم راهیان جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار کند و آنها را به پذیرش رای دیوان عالی و نهادهای قضایی ترغیب کند و گزارش موفقیت یا عدم موفقیت خود را در این خصوص با رسانه‌ها در میان بگذارد تا افکار عمومی استان را قانع کند که اداره ورزش و جوانان استان در این پرونده نقش داشته است.

در پایان می توان گفت که در صورت عملی نشدن وعده ها و عدم پیگیری مسولان ارشد، نمایندگان و مدیریت ورزش استان در خصوص بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول، علامت سئوال بزرگی در پرونده مدیریتی آنها نقش خواهد بست که چرا در احقاق حق واقعی مردم کرمانشاه کوتاهی کرده اند .

هر چند شاید با پای کار آمدن مردم و علاقمندان به فوتبال و جمع آوری امضا در خصوص این موضوع بتوان مسئولان فدراسیون را مجاب به تمکین به رای دیوان عالی کشور کرد.

گزارش از: سید محمد موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز