خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکتهای دانش‌بنیان استان مطرح کرد؛

رتبه سوم خراسان رضوی در برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۵۵

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: ۳۱۱ شرکت دانش‌بنیان از مجموع ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در سطح کشور که معادل پنج درصد شرکتهای کل کشور است در خراسان رضوی استقرار و فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، میثم روحبخش در این خصوص افزود: طبق تعریف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، فعالیت شرکتهای دانش بنیان در قالب هشت دسته بندی و حوزه کاری قابل تفکیک است که از آن جمله می‌توان به برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، انرژی و سلامت اشاره کرد که خوشبختانه خراسان رضوی در تمامی این هشت حوزه دارای شرکت دانش بنیان است.

وی با بیان این که خراسان رضوی پس از تهران و اصفهان رتبه سوم کشور را در برخورداری از شرکتهای دانش‌بنیان داراست ادامه داد: میزان گردش مالی و تولید ثرورت این شرکتها قابل محاسبه دقیق نیست چون برخی شرکتها از اعلام گردش مالی خوددداری می‌کنند اما به طور قطع گردش مالی شرکتهای خراسان رضوی از شرکتهای استان اصفهان با وجود تعداد کمتر شرکتها بالاتر است.

دبیر انجمن شرکتهای دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: با تشکیل "کارگروه پدافند غیرعامل انجمن شرکتهای دانش‌بنیان شرق کشور" ۳۰ درصد از کل شرکتهای دانش بنیان، فناور و حتی مراکز رشد مستقر و فعال در شرق کشور عضو این کارگروه می شوند. 

روحبخش افزود: مجوز تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل شرکتهای دانش‌بنیان شرق کشور در پی بازدید مدیران پدافند غیرعامل کشور از شرکتهای دانش‌بنیان خراسان رضوی و با توجه به ضرورت تمرکززدایی و ظرفیتهای فراوان موجود، اخیرا گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس همه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در استانهای شرق کشور از جمله استانهای سه‌گانه خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان می توانند عضو این کارگروه شوند.

دبیر انجمن شرکتهای دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: مطابق مجوز صادره کارگروه پدافند غیرعامل "انجمن شرکتهای دانش‌بنیان شرق کشور" با محوریت انجمن شرکتهای دانش‌بنیان خراسان رضوی در مشهد تشکیل شده و همه شرکتهای دانش‌بنیان فعال در حوزه پدافند غیرعامل در این چارچوب اقدام به ارائه محصولات و تحقیقات خود خواهند کرد. 

روحبخش افزود: به این ترتیب ضمن تمرکززدایی از این حوزه و واگذاری بخشی از امور به استانها، پیگیری مشکلات و حل موانع در سال "تولید،پیشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" برای تسهیل فعالیتها و رونق شرکتهای دانش‌بنیان محقق می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز