خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد؛

بستری ۷۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان زنجان/بیماران بستری 6برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۴۰

با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: روزانه ۱۲۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت در محل استانداری زنجان، گفت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون  ۲۲ هزار نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند.

قزلباش به انجام ۲۳۱ هزار تست از مراجعان در استان اشاره کرد و گفت: در آذرماه مثبت‌ها در استان ۴۴ درصد و میزان رهگیری هم ۲.۶ درصد به ازای هر نفر بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد هزار تست روزانه به بیش از سه هزار تست روزانه رسیدیم.

وی ادامه داد: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در استان به ۳۲ مرکز ارتقا یافته و آزمایش‌های انجام شده کرونا تاکنون ۲۳۶ هزار و ۱۲۱ مورد بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روزانه ۱۲۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان زنجان مراجعه می‌کنند و اکنون درصد تست‌های مثبت کرونا در این استان افزایش یافته است.

وی به فوت ۱۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان، اشاره کرد و گفت: درصد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در بیماران مثبت شناسایی شده به ۶۴ هزار و ۵۲۰ مورد رسیده و تعداد افراد در تماس نزدیک رهگیری شده ۱۳۷ هزار و ۷۷۸ مورد و تعداد کل بیماران بستری شده نیز ۲۲ هزار و ۴۲۵ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در پیک چهارم از پنجم فروردین تاکنون روزانه ۱۶۰ بستری نفر است، گفت: شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و سلطانیه قرمز کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه طارم، ایجرود و ماهنشان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، یاد آورشد: در حال حاضر ۷۷۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته قزلباش، اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به شدت تمام برای گروه‌های ۲، ۳ و ۴، تعطیلی بیش از ۹۰ درصد اماکن و مراکز گروه‌های شغلی مذکور، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این گروه‌های شغلی، نظارت بر ممنوعیت همه مراسم تجمعی و منع تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد، از جمله اقدامات انجام شده در پیک چهارم بیماری کرونا است.

استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان به ۵۰ درصد رسیده، از سه برابر شدن بیماران سرپایی، ۶ برابر شدن بیماران بستری و چهار برابر شدن انجام تست در استان خبر داد.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان هرگونه دورهمی و تجمع ممنوع است، افزود: محدودیت‌های تردد در شهرستان‌های قرمز ادامه دارد و با قوت انجام می‌شود.

وی از وجود یک هزار و ۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان زنجان خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم و نیازی به نقاهتگاه‌ها نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز