خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات پاک‌ساز‌ی و مرمت پل خاتون کرج

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۰۱۳

مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از آغاز عملیات پاک‌ساز‌ی و مرمت پل تاریخی کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمد‌ی امروز با اعلام خبر مرمت پل تاریخی  کرج، اظهار کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جو‌ی و ابلاغ بودجه مورد‌نظر عملیات پاک‌ساز‌ی و مرمت پل تاریخی وارد فاز اجرایی شد.

او در ادامه بیان کرد: پس از بر‌گزار‌‌ی جلسات اضطرار‌ی و ارائه و تأیید طرح اولیه مرمتی از طرف کار‌شناسان مربوطه عملیات مرمت و بازسازی پل آغاز شده و بدین‌منظور پاک‌سازی بنا در اولویت قرار گرفته است.

محمد‌ی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبار مورد نیاز برای مرمت پل که به صورت امانی از طرف وزارت‌خانه متبوع در‌یافت شده گفت: با وجود عدم تحقق وعده‌های سایر دستگاه‌های مرتبط به محض کاهش برودت هوا و مساعد شدن شرایط آب‌و‌هوایی پروژه پاک‌ساز‌ی و مرمت پل تاریخی کرج کلید خورده است.

مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز ضمن ابراز امید‌وار‌ی افزود: با همکاری پیمانکار پروژه مقرر شد تا مرمت بنا‌ی مورد‌نظر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

پل تاریخی کرج معروف به پل خاتون به طول ۶۰ متر و عرض ۷ متر در ورودی شرقی کرج واقع شده و مربوط به دوره صفوی و دارای دو چشمه طاق است که اواسط آذر ماه سال گذشته و در اثر بارش‌های فصلی از ناحیه سقف دچار ریزش شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز