خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

واکسیناسیون ۵هزار نفر در استان مرکزی از بهمن ماه ۹۹ تا کنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۹۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از اواسط بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون 7 محموله خارجی از واکسن کرونا وارد استان مرکزی شده و بر اساس اولویت، 5000 نفر واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی افزود: بر این اساس تاکنون 4 مرحله از کشور روسیه (اسپوتنیک وی)، 2 مرحله از کشور چین (سینوفارم) و یک مرحله نیز از کشور هند (بهارات) وارد و به افراد گروه هدف تزریق شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ای که وزارت بهداشت اعلام کرده، بخش عمده‌ای از همکاران بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم تا هفته آینده نیز یک محموله دیگر از کشور سوئد (آستارازنکا) به کشور و استان مرکزی تحویل داده شود که بخش باقیمانده از پرسنل بهداشت و درمان را نیز واکسینه کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: طبق تعهدی که وزارت بهداشت داشته، 270 نفر از سالمندانی که تحت پوشش مراکز بهزیستی هستند، 150 نفر از بیماران خاص دیالیزی و بیش از 500 نفر از مبتلایان به سرطان که تحت  شیمی درمانی هستند، تاکنون واکسینه شده اند.

علیمحمدی تصریح کرد: همچنین به 300 عضو سازمان نظام پزشکی که بالای 50 سال سن دارند، 485 نفر از پاکبانان و تعدادی از جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد، نیز در کنار سایرین واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود واکسیناسیون عمومی از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شود، بیان داشت: خوشبختانه تا این لحظه در هیچ یک از افرادی که این واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند، عارضه جدی گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: با توجه به اوج گیری و ادامه دار بودن پیک چهارم و افزایش شدید تعداد مبتلایان و بستری و فوتی‌ها، به مردم توصیه می شود تا واکسیناسیون عمومی، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

علیمحمدی ابراز داشت: زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله 2 متری همچنان بهترین روش برای مدیریت و کنترل کرونا است، البته به شرطی که هر 3 این موارد با هم و همزمان انجام شود.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه به شایعات و اخبار جعلی مبنی بر فروش واکسن‌های کرونا توجه نکنند، چرا که با توجه به اینکه تمام واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در سامانه ثبت و سپس عرضه و تزریق می‌شوند، این نوع تبلیغات بیشتر چیزی شبیه به کلاهبرداری و سودجویی دلالان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز