خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد:

فعالیت نزدیک به ۳۹۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی/ بازگشت ۱۱۴ واحد معدنی تعطیل و راکد به چرخه فعالیت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعالیت نزدیک به ۳۹۰۰ واحد صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حبیب امین زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، ساخت اولین دستگاه تولید ماسک در استان را نتیجه همراهی‌ها با دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: مجموعه صنعت، معدن و تجارت از تعامل و همکاری سازنده به ویژه هم‌افزایی در تحقق شعار سال استقبال می کند. 

وی با تاکید بر نقش محوری رسانه‌ها در کمک به تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از شناسایی ۶۰ عنوان مصادیق رفع موانع تولید در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید به همت بخش توانمند خصوصی با بهره‌وری بالایی تداوم تولید داشته‌ایم و تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مقابله با بیماری کووید ۱۹ از اولین نمودهای عینی در سال گذشته بود.

امین زاده افزایش تولید ماسک از ۵۰۰۰ عدد به یک میلیون عدد طی چهار ماه و دستیابی به مرحله صادرات محصولات تولیدی در این حوزه طی شش ماه را نشان دهنده یکی از مصادیق دیگر تحقق جهش تولید دانست‌.

وی با اشاره به بحث تفویض اختیار در زمینه رفع موانع تولید که از یک ماه گذشته از طریق وزارت صمت انجام شده است، ادامه داد: در جهت عملیاتی کردن شعار سال، بخش اقتصادی استان آغاز به کار کرده و رتبه یک کشوری آذربایجان شرقی در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته،  نوید بخش استمرار حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در سال جاری خواهد بود.

وی استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی استان به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال را یکی از موارد حمایتی در ستاد تسهیل عنوان کرد و گفت: موانع تولید صرفا در بحث تولید نیست و باید بیش از پیش در جهت رفع موانع موجود در حوزه دانش، فناوری و محصولات تلاش کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تعامل و هم افزایی با تمامی دستگاه‌ها به ویژه ظرفیت بالای رسانه‌ای استان، ادامه داد : باید به مسائل نگاه همه ‌جانبه داشت و صدا و سیمای استان می‌تواند کمک رسان مجموعه صمت در پیشبرد امور باشد تا با ارائه اخبار کارشناسی با همراهی هم حمایت از تولید را در استان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ۲۷۰ طرح توسعه‌ای استان، از رتبه یک کشوری در این بخش خبر داد و گفت: این حجم از طرح‌های توسعه‌ای نشان‌دهنده تمایل فعالان اقتصادی برای توسعه واحدها بوده و مجموعه صمت استان با تسهیل گری و خدمات رسانی مطلوب همراه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی از نظر مجوزهای صادره جدید ایجادی حائز رتبه یک کشوری شده است، اظهار کرد: در شرایط تحریمی و در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی، هشت سرمایه‌گذار خارجی جدید آماده سرمایه ‌گذاری در استان هستند و با توجه به توانمندی‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان باید در شناساندن این ظرفیت‌ها از طریق رسانه‌ها به صورت جدی و عملیاتی حرکت موثر انجام دهیم.

امین زاده اولویت امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تکمیل زنجیره تامین و تکمیل زنجیره ارزش مزیت‌های استان عنوان کرد و افزود:، در صنایعی نظیر شیرینی و شکلات و فولاد، استان دارای ظرفیت‌های بسیار بالای تولیدی و صادراتی است که با سرمایه گذاری‌های جدید در این دو بخش اشتغال و توسعه به ویژه در سال جاری بیش از پیش رو به رشد خواهد بود.

وی با اشاره به ۶۰ مگاپروژه کشوری در سال گذشته، گفت: از این تعداد پنج مگاپروژه مربوط به استان بوده و واحد تولید تبلت در مراغه و نفلین سینیت کلیبر در اواخر سال گذشته راه اندازی شدند، آهک هیدراته اهر نیز طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر نقش محوری آذربایجان‌ شرقی در توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و کشورهای همجوار با ابلاغ مقام عالی وزارت و عنوان استان معین صادرات منطقه، افزود: معرفی برندها و ظرفیت‌های تولیدی استان در رسانه‌ها و اشاعه و تبلیغات محصولات بومی منطقه، کمک به صنایع و تداوم تولید است.

رئیس سازمان صمت از تجربه اقتصاد بدون نفت و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید به عنوان یک چالش بزرگ و موفق برای کشور و استان یاد کرد و تامین و توزیع کالاهای اساسی و اقلام معیشتی را یکی از مهمترین اقدامات مجموعه صمت با همکاری سایر دستگاه‌های متولی دانست.

وی با بیان این‌که بر اساس اعلام سازمان حمایت، آذربایجان شرقی حائز رتبه‌ یک کشوری از نظر قیمت کالاها و وجود اقلام معیشتی بوده است، تصریح کرد: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و سایر دستگاه‌های متولی شاهد ایجاد مدیریت واحد در زمینه تنظیم بازار استان بوده‌ایم و مجموعه صمت قدردان عزم عمومی و جدی مسئولان استانی در حل مشکلات است.

 وی با اشاره به رتبه یک کشوری استان در فعال کردن واحدهای معدنی، افزود: طی سال گذشته ۱۱۴ واحد معدنی تعطیل و راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز