خبرگزاری کار ایران

شیرزادیان اعلام کرد :

۷۰ میلیارد تومان برای راه اندازی تخت‌های «آی سی یو» در کرمانشاه هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۳۳

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای راه اندازی ۸۵ تخت «آی سی یو» جدید در مراکز درمانی کرمانشاه، ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: بیشتر ۷۰ میلیارد تومان برای راه اندازی تخت‌های «آی سی یو» در کرمانشاه هزینه شد. این تخت‌ها در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و فارابی راه اندازی شده است.

شیرزادیان افزود: همچنین در این مدت ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی و یک مخزن اکسیژن مایع ۲۰ تنی با بیش از هزار عدد کپسول اکسیژن به ارزش ۳۷ میلیارد تومان برای مراکز درمانی استان تامین شده است.

وی همچنین به خریداری ۳ دستگاه اکسیژن ساز دیگر به ارزش ۶ میلیارد تومان با کمک وزارت نفت اشاره و اضافه کرد : در پیک قبلی کرونا که تعداد بیماران بستری به ۱۲۰۰ نفر رسید مشکل حادی در زمینه تامین اکسیژن نداشتیم.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت بی خطرسازی زباله‌های عفونی کرونا گفت: در این رابطه تاکنون ۸ دستگاه بی‌خطر ساز پسماند تامین شده و قرار داد خرید ۵ دستگاه بی‌خطر ساز دیگر نیز به ارزش ۶ میلیارد تومان بسته شده است.

شیرزادیان در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه سی تی اسکن نیز افزود: با توجه به اینکه لازمه تشخیص کرونا استفاده از دستگاه سی تی اسکن است به همین منظور اخیراً ۵ دستگاه سی تی اسکن به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۱۶ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایشی بیمارستان‌ها و ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مصرفی از جمله ۱۰ میلیون عدد ماسک سه لایه، ۲۰۰ هزار عدد شیلد، ۶۰۰ هزار گان و لباس حفاظتی، ۲۳ میلیون جفت دستکش معاینه و ۲۵۰ هزار سواپ نمونه گیری و کیت تشخیصی هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز