خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان همدان :

کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی به دام پلیس افتاد / برداشت از حساب دو شهروند و خرید گوشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۲۲

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی در همدان دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از همدان، سرهنگ سرخوش نهاد امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب ۲ شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه کشی و کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز، یکی از شیوه‌های معمول و رایج کلاهبرداران اینترنتی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ظهار داشت: با وجود هشدار‌های مکرر پلیس فتا در خصوص این شیوه‌های کلاهبرداری و هوشیاری مردم در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران برای دریافت مشخصات اینترنتی حساب بانکی افراد، اما همچنان شاهد فریب خوردن برخی از شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی برای خالی کردن حساب افراد هستیم.

 سرخوش نهاد اضافه کرد:به تازگی ۲ جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای دراین رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار کار پلیس فتا قرارگرفت.

وی یادآوری کرد: بررسی‌های تخصصی پلیس نشان داد که پول مالبختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد.

به گفته رئیس پلیس فتا با اخذ مجوز قضایی، ماموران پلیس فتا متهم را در محل اختفا دستگیر و به همراه ادوات دیجیتالی ارتکاب جرم به همدان انتقال دادند که نامبرده (جوان ۲۲ ساله) در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرخوش نهاد ادامه داد: متهم هدف از این کار را کسب منافع مالی برای تامین پول موردنیاز خرید گوشی تلفن همراه عنوان کرد.

وی از شهروندان خواست به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگر افراد قرار ندهند و در صورت درخواست اطلاعات از سوی دیگر افراد (افراد مورد اطمینان و تایید شده) برای واریز پول یا مبلغ برنده شده، ارائه شماره حساب و شماره کارت بانکی کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز