خبرگزاری کار ایران

قزلباش به ایلنا خبر داد:

مراجعه دو برابری به مراکز درمانی استان زنجان/ آخرین آمار بستری‌ها و جان باختگان کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۶۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به وضعیت آلودگی استان زنجان با 5 شهرستان قرمز کرونایی، گفت: در موج‌های قبلی کرونا روزانه حداکثر 600 نفر مراجعه داشتیم اما در حال حاضر روزانه 1200 نفر مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی داریم که تعداد مبتلایان رشد دو برابری داشته است.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 22301 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: در حوزه سرپایی بیش از 231 هزار نفر، نمونه تست pcr تهیه شده و با احتساب بستری‌ها در مجموع بیش از 253 هزار تست گرفته شده است.

قزلباش، افزود: تعداد کل بیماران مثبت شناسایی‌شده تاکنون 63488 نفر و تعداد فوتی‌ها نیز 1234 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم در سرعت پدیدار شدن موج چهارم کرونا، بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به مراکز درمانی هستند که از بیش از 7 هزار نفر در هفته چهارم اسفندماه سال گذشته و به بیش از 13 هزار نفر در هفته سوم فروردین‌ماه سال جاری رسیده و 2 برابر شده است.

وی اضافه کرد: در موج‌های قبلی کرونا روزانه حداکثر 600 نفر مراجعه داشتیم اما الان 1200 نفر مراجعه کننده داریم.

قزلباش، گفت: در آذرماه سال گذشته بیش از 44 درصد تست‌ها مثبت بود و 2.6 نفر به ازای هر بیمار، رهگیری می‌شد اما با افزایش تست‌ها از یک هزار تست در روز به بیش از 3 هزار تست در بهمن‌ماه سال گذشته به 6.8 درصد تست مثبت رسیدیم و به ازای هر بیمار نیز 11 نفر رهگیری شد و به پایین‌تر از تعریف سازمان جهانی بهداشت رسیدیم.

وی افزود: در موج‌های دوم و سوم، حداکثر بستری‌ها روزانه بین 120 تا 130 نفر بود و بین 6 تا 8 هفته طول می‌کشید تا به پیک برسیم اما در موج چهارم (از 5 فروردین تا امروز) تعداد بستری‌ها با شیب تندی به 160 بیمار در روز رسید که تاثیر آن در اِشغال تخت‌ها مشاهده شده و هم‌اکنون 770 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

قزلباش، با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: تماس با افراد مبتلا در خانواده‌ها، دورهمی‌های خانوادگی، شرکت در مجالس مختلف، مسافرت‌ها و تماس با افراد مبتلا در محل کار به ترتیب 31 ، 30 ، 21 ، 9 و 9 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز