خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت می گیرد؛

آبیاری نوین در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۵۹

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی برای سال جاری این است که پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل باغی و زراعی به روش های نوین مجهز می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین از محل اعتبارات سال ۹۹ و سال های قبل از آن در حال تجهیز به روش های آبیاری نوین هستند که این میزان در قلب 151 طرح در مزارع و باغ های استان قزوین اجرا می شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این که سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین شامل باغی و زراعی به روش های آبیاری نوین تجهیز شده بودند، اظهار داشت:  با افزودن طرح های جدید و آغاز عملیات اجرایی آن ها، سطوح در دست اجرا به پنج هزار هکتار افزایش می یابد و پیش بینی می شود تا پایان امسال همین میزان عملیات آبیاری نوین  بهره برداری داشته باشیم.

مستخدمی افزود: با توجه به اینکه کاهش قابل توجه مصرف آب در اراضی کشاورزی از مهمترین مزایای اجرای سامانه های آبیاری نوین است، میانگین مصرف آب در آبیاری های سنتی در هر هکتار ۱۵ هزار متر مکعب است که اجرای آبیاری نوین می تواند این رقم را تا ۱۱ هزار متر مکعب کاهش دهد و به کمتر از چهار هزار متر مکعب برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت منابع آبی در کشور که متاثر از برخورداری از اقلیم خشک و نیمه خشک است، یکی از راه های مهم پایداری فعالیت های کشاورزی در میهن اسلامی توسعه آبیاری های نوین است که نزدیک به ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به آبیاری نوین مجهز شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز