خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم گیلان اعلام کرد:

گیلان گام به گام به بستری ۱۰۰۰ بیمار کرونایی نزدیک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۲۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بد استان از نظر تعداد بستری های کرونایی، گفت: در حال حاضر ۹۲۶ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند و ما گام به گام به بستری هزار بیمار نزدیک می‌شویم.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: تقریباً همه ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، خودداری از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و استفاده از ماسک است، افزود: در شبانه روز گذشته ۲۳۴ بیمار کرونایی در استان بستری شده اند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در مقایسه با روز گذشته باز هم شاهد روند صعودی بستری‌ها هستیم، گفت: در مجموع ۹۲۶ بیمار کرونایی بستری هستند و ما گام به گام به بستری هزار بیمار در بیمارستان‌ها استان نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه در شرایط خوبی قرار نداریم، تأکید کرد: شهروندان باید با کادر درمان و پرستاران برای کنترل ویروس کمک کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت حال ۱۱۹، اضافه کرد: شهروندان توصیه‌ها را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند هر گونه عادی انگاری نسبت به این ویروس وضعیت را بدتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم با مشاهده علائمی شبیه به سرماخوردگی، سرفه، کوفتگی و تب باید برای تشخیص کرونا به مراکز ۱۶گانه مراجعه کنند، ادامه داد: در این مراکز تست‌های تشخیصی سریع گرفته شده و در صورت ابتلاء اقدامات اولیه انجام می‌شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه این مراکز از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب فعال هستند، اضافه کرد: شهروندان همچنین می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و شرح حال خود را ارائه و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: با افزایش شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن شهرهای گیلان مراکز تشخیص بیماران کرونایی در این استان از ۳۹ مرکز به ۵۰ مرکز افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز