خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد:

کاشان در حال حرکت به سمت وضعیت سیاه است/ ظرفیت بیمارستان بهشتی کاشان تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۷۸۲

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: کاشان در حال حرکت به سمت وضعیت سیاه است و اگر مردم برای دو هفته از حضور در بیرون منزل خودداری نکنند، مرگ ومیر سال گذشته در ابعادی وحشتناک و بزرگتر اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان مملو از بیماران کرونایی شده و بسیاری از آنها به دلیل نبود تخت خالی روی زمین قرار گرفته اند، افزود: اگر قرار باشد برای یک بیمار کرونایی اقدامات اولیه مثل تشکیل پرونده، رگ گیری و یا مراقبت های اولیه توسط پرستار اورژانس صورت بگیرد هیچ راهی به جز انتظار بعضا طولانی مدت برای انجام این کار وجود ندارد.

وی تاکید کرد: کاشان مانند سایر مناطق کشور درگیر موج چهارم کرونا شده و اگر مردم برای حداقل دو هفته با کادر درمان و بهداشت شهرستان همکاری لازم را نداشته باشند مرگ ومیر سال گذشته در ابعادی وحشتناک و بزرگتر اتفاق خواهد افتاد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تصریح کرد: طی چندین نامه به اعضای ستاد مدیریت و مقابله با کرونای کاشان درباره وضعیت شهرستان، مراکز درمانی و همچنین افزایش آمار مبتلایان به کرونا اطلاع رسانی شده است و از ستاد خواسته شده با تشدید محدودیت ها و جلوگیری از آمد و شدها، مانع انتشار بیشتر کرونا در منطقه شوند.

دهقانی افزود: کاشان در حال حرکت به سمت وضعیت سیاه است و اگر مردم برای دو هفته از حضور در بیرون خانه خودداری نکنند، مرگ ومیر سال گذشته در ابعادی وحشتناک و بزرگتر اتفاق خواهد افتاد.

وی میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک میان مردم کاشان را فاجعه بار دانست و گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد از مردم در مراکز درمانی آنهم به دلیل اجبار قانونی خود را ملزم به استفاده از ماسک بدانند، ولی همین موضوع در بازار، بانک ها و یا معابر زیر ۲۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد: مادامی که افراد در مناصب دولتی، بانک ها، اتوبوس و تاکسی، فروشگاه‌ها وحتی مغازه های محلی خود را ملزم به پایبندی به قانون که همان عدم خدمت به افراد فاقد ماسک است ندانند هیچگاه نباید به ریشه کن شدن کرونا در شهرستان کاشان امیدوار بود.

دهقانی تصریح کرد: در کاشان روزانه۴۵۰ نفر برای بررسی مشکلات حاد تنفسی به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه می کنند که از این تعداد معمولا ۷۰pcr  نفر مثبت می شود که با توجه به تکمیل ظرفیت بخش عفوفی بیمارستان شهید بهشتی به سمت مراقبت در منزل هدایت می شوند.

وی با بیان اینکه  همزمان با سراسر کشور روند تصاعدی ابتلا به بیماری در کاشان هم وجود دارد و افزایش بستری خواه نا خواه سبب پایین آمدن کیفیت خدمات مراقبتی و بیشتر شدن آمار فوت ناشی از ویروس کووید ۱۹خواهد شد، اظهار داشت: عملکرد پزشک، پرستار و مراقب در بخش های مختلف بیمارستان متمایز است و با اختصاص ظرفیت سایر بخش ها برای بستری بیماران کرونایی قطعا کیفیت مراقبت پرستار بخش عفونی وغیر عفونی با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز