خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

فرمانداران باید بر رعایت دستورالعمل‌های کرونا نظارت جدی داشته باشند/ تلاش ما برگزاری انتخاباتی قانونمند و مشارکتی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۶۱۵

استاندار فارس گفت: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی مدیریت بیماری کرونا باید بر اجرای دستورالعمل ها و محدودیت های مقابله با کرونا به صورت جدی نظارت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در همایش فرمانداران استان با بیان اینکه در حال گذراندن دوران پیک بیماری کرونا هستیم و امیدواریم شاهد کاهش این بیماری باشیم ، اظهار داشت: حفاظت از سلامتی و جان مردم در این دوران اهمیت دارد و در کنار آن باید به معیشت مردم نیز توجه شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که انتخابات فرصتی که مردم با آرای خود تلاش می کنند در قوه مجریه و همچنین پارلمان های محلی اثرگذار باشند ، ادامه داد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و نیز قانون ، تلاش ما این است که انتخاباتی سالم ، قانونمند ، رقابتی ، مشارکتی و امن را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای شعب باید افرادی متعهد و بی طرف باشند که از ابتدا تا انتها در شعب حضور داشته باشند و در شرایط فعلی حاضر به پذیرش مسئولیت باشند ، گفت: فرماندار به عنوان مجری انتخابات باید نیروهایی که برگزار کننده انتخابات هستند را انتخاب و بر عملکرد آن ها نظارت داشته باشد تا شاهد انتخاباتی خوب و مطلوب باشیم.

استاندار فارس با تاکید بر این که بی طرفی همه عوامل دخیل در انتخابات باید مدنظر قرار داشته باشد ، افزود: هم عوامل اجرایی و هم عوامل نظارتی و همچنین همه دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند حق ندارند از به نفع یا بر علیه کاندیداها وارد صحنه شوند اما همه وظیفه دارند برای ایجاد مشارکت حداکثری تلاش کنند.

رحیمی با اشاره به این که اگر کسی با عملکرد خود در انتخابات موجب کاهش مشارکت مردم شود نام این اقدام خدمت نیست تصریح کرد: این که حلقه را به قدری تنگ کنیم که مردم احساس کنند کاندیدایی برای انتخاب ندارند ضربه به امنیت و منافع ملی است ؛ این موضوع مهمتر از جناح و دسته است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که همه افرادی که بر اساس اختیارات قانونی دست اندرکار انتخابات هستند باید برای افزایش مشارکت مردم در این عرصه تلاش کنند ، ادامه داد: تا کنون بعضی تصمیمات زمینه کاهش مشارکت مردم را در انتخابات فراهم کرده است و امیدواریم از این پس این اقدامات جبران شود و بستر مشارکت مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به این که فرمانداران به عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات باید امکانات کافی برای برگزاری انتخابات در اختیار داشته باشند ، تاکید کرد: فرمانداران موظفند افراد آشنا و متعهد به قانون و با تجربه را در برگزاری انتخابات بکار بگیرند.

استاندار فارس با بیان اینکه شرح وظایف هر کدام از دست اندرکاران انتخابات باید به روشنی به آنها ابلاغ شود تا به خوبی با وظایف خود آشنا باشند، افزود: افراد آگاه باید اهداف ، نتایج و دستاوردهای انتخابات را برای مردم تشریح کنند تا فضای گرم و پرشوری برای برگزاری انتخابات در جامعه ایجاد شود.

رحیمی با بیان این که همه نامزدهایی که از ساز و کارهای قانونی عبور کرده اند صلاحیت دارند که در فضای انتخابات فعالیت تبلیغاتی کنند ، اظهار داشت: نباید اجازه داد که جو امنیتی و مزاحمت برای کاندیداها مانع از حضور پرشور آنها در صحنه شود و فرمانداران موظف هستند زمینه فعالیت کاندیداها را فراهم کنند تا شرایط انتخاباتی سالم مهیا شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس خواستار تشریح برنامه ها و موفقیت های دولت توسط فرمانداران به منظور ایجاد امیدواری در جامعه و افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد و گفت: رسیدگی به مسائل مردم و تلاش برای رفع موانع و مشکلات آن ها از جمله وظایف فرمانداران است که امیدواری و آرامش را در جامعه گسترش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز