خبرگزاری کار ایران

در طرح نوروزی سلامت مشخص شد؛

مطلوب بودن 97 درصدی آب آشامیدنی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۴۷۷

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در برنامه بسیج سلامت نوروزی 430 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی استان برداشت شد که 97 درصد موارد مطلوب بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شیرین نادری با اشاره به اقدامات انجام شده در برنامه بسیج سلامت نوروزی معاونت بهداشت علوم پزشکی گفت: در بخش کنترل کیفی آب، آب آشامیدنی شبکه عمومی شهر و روستا توسط بازرسان بهداشتی در کلیه شهرستان‌ها بررسی شد که در 97 درصد موارد مطلوب بود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: بررسی‌ها و نمونه برداری از منابع آب در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل از طریق کُلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی و ارسال به آزمایشگاه‌های میکروبی انجام شد.

وی ادامه داد: 430 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی برداشت شد که 97درصد موارد، مطلوب بود، دو هزار و 617مورد کُلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شد که 93درصد موارد، نمایانگر وجود کُلر باقیمانده در حد مطلوب و کمتر از پنج درصد موارد، نشان دهنده نبود کُلر در آب بود.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به تعطیلی بیشتر استخرهای شنا، از سه استخر که در مدت زمان کوتاهی فعالیت داشتند، تعداد چهار نمونه برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه 21مورد کُلرسنجی انجام شد که همگی نشان دهنده شرایط مطلوب آب مصرفی بود گفت: بازرسی از سامانه‌های آبرسانی نیز در دستور کار بازرسان قرار داشت که 203 مورد بازرسی از منابع آب و سیستم‌های آبرسانی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز