خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی خبر داد:

صدور بیش از ۹۳۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۳۳۸

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی از صدور ۹۳۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور جلایر با اشاره به نظارت اداره کل استاندارد بر تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا گفت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد است.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد دو هزار و  ۳۶۰ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی در استان صادر شده است که از این تعداد، ۷۶۰ مورد تعیین ماهیت بوده و مابقی با روش استانداردهای ملی مورد آزمون قرار گرفته‌اند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی  کل آمار وارداتی طی سال گذشته را  ۶ هزار ۹۵۳ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۶۸ مورد تعیین ماهیت بوده و بقیه با استاندارد ملی مرتبط مورد آزمون و نمونه برداری قرار گرفته است.

وی بیشترین اقلام صادراتی از استان را صنایع غذایی، عمدتا خشکبار و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این اقلام، پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان  آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده و به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گفته جلایر،عمده کالاهای وارداتی از کشورهای همسایه مکانیکی و خودرویی، مصالح ساختمانی شامل پروفیل، میلگرد آهن‌آلات و اقلام حوزه صنایع شیمایی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز