خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران، از شعارهای افراد به ظاهر مدافع خسته‌اند/آنچه قشر ضعیف را به نقطه کنونی رسانده گران شدن ارزاق است / تا زمانی که رأی نمایندگان کارگر و کارفرما یکی باشد نرخ دستمزدها واقعی تعیین نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۲۲۴

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه متاسفانه عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در حال نهادینه شدن است گفت:در شرایطی که افرادی با سوابق نه چندان درخشان در خدمت به مردم، هر روز ترفیع می گیرند، نمی توان چشم انداز درخشانی برای جامعه متصور بود.

افسانه اقبال نیا در گفت و گو با ایلنای فارس با اشاره به اینکه متاسفانه تنها عده ای محدود از متقاضیان اشتغال می‌توانند از هفت خوان بازار کار عبور کنند، افزود: شوربختانه دستیابی به یک شغل مناسب برای مردم به سد و مانع غیرقابل فتح تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه همه ساله درتشکل‌ها ابتدای سال رقمی براساس تورم بانک مرکزی برای جامعه حقوق بگیر در نظرگرفته می شود گفت: اگرچه این اقدام برای کشورهایی که دارای اقتصاد پایدار هستند مناسب است اما در شرایطی که نرخ تورم دائما صعودی است و ناظران اجرایی قدرت لازم را برای کنترل قیمت‌ها ندارند، گرانی محصولات افزایش حقوق‌ ها را خنثی می کند.

وی افزود: قطعا وجود مدافع واقعی  برای احقاق حق کارگران می تواند میزان رقم ثابت بن‌های کارگری را شناور کند که این مهم می تواند تا حدودی مرهمی برای تورم افسار گسیخته باشد.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه هرسال نمایندگان کارفرما و کارگری در رابطه با تعیین نرخ حقوق و دستمزد به تفاهم هایی می رسند که درنهایت هرگز هم مورد رضایت کارگران نیست گفت: نباید فراموش کرد که تا زمانی که  رأی نمایندگان کارگر و کارفرما یکی باشد نرخ دستمزدها واقعی تعیین نمی‌شود.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه گران شدن نیازهای اولیه مردم مانند نان و برنج مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است، افزود:  در حال حاضر آن چه قشر ضعیف را به نقطه کنونی رسانده گران شدن ارزاق است مانند گرانی قیمت محصولات و خوراکی ها  که عزت مردم را ربوده است.از مسئولان خواهشمندیم در این شرایط حداقل با یک لقمه نان مردم کاری نداشته باشند.

اقبال نیا ادامه داد: در حال حاضر کارگران، کارمندان  و به طور کلی همه مردم از شعارها و چرخش های ناگهانی افراد به ظاهر مدافع از کارگر خسته‌اند. این در حالی است که افرادی که به واسطه حمایت این قشر به مناصب بالاتر دست یافته اما بعدا این حمایت ها یادشان رفته،کم  نیستند.

اقبال نیا افزود: در موضوع همسان سازی که اخیرا انجام شد فرمانی از سوی سازمان بازنشستگی صادرشده است ولی این فرمان ظاهرا لازم الاجرا برای همه صندوق ها نبوده است.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار در ادامه با بیان اینکه خصوصی سازی خیلی بد نیست افزود: دخیل نبودن کارگران در سود کارخانه ها باعث شده تا کارخانه ها و واحدهای تولیدی نتوانند در سال های گذشته پیشرفت مناسبی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز