خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فرودگاه پیام خبر داد:

اولویت مناطق ویژه نسبت به مناطق آزاد با مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ١٤٠٠

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۴۸

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: مناطق ویژه اقتصادی طبق قانون بودجه ١٤٠٠ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و تحقق این مهم مناطق ویژه کشور را نسبت به مناطق آزاد تجاری متمایز می‌کند.

به گزارش ایلنا از البرز، نادر ثناگو مطلق اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری شده، مناطق ویژه اقتصادی  طبق قانون بودجه ١٤٠٠ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف که تحقق این مهم مناطق ویژه کشور را نسبت به مناطق آزاد تجاری متمایز می‌کند.

وی با بیان اینکه این معافیت موجب رونق سرمایه گذاری در مناطق ویژه می شود افزود: با توجه به مفاد بند چهار ماده ٥٢ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ٨٧ و تمدید آن در سال ٩٩ توسط مجلس شورای اسلامی مناطق ویژه اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

مدیرعامل فرودگاه پیام اضافه کرد: لازم به ذکر است که مطابق بند(ت) از تبصره ٦ قانون بودجه ١٤٠٠ تنها مناطق آزاد تجاری - صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

ثناگو مطلق خاطر نشان کرد: بر همین اساس مناطق ویژه اقتصادی کشور از جمله پیام کماکان ازشمول مالیات بر ارزش افزوده مستثنی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت‌های معافیت از مالیات بر ارزش افزوده گفت: با بهره مندی از این معافیت، قیمت تمام شده کالا برای کالاهای صادرات محور و خدمات کاهش و قابلیت رقابت با کالاهای خارجی نیز افزایش می یابد.

ثناگو ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبه در کنار فعالیت های زیر ساختی که هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به صورت جدی در حال انجام است می توان شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران که موجب رونق تولید و اشتغال هر چه بیشتر می شود باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز