خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان مطرح کرد:

منابع آبی استان قزوین با افت شدیدی رو به رو شده است/ لزوم توجه به الگوی کشت مناسب در منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۴۱

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بارش‌های سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است و منابع آبی استان با افت شدید رو به رو شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به افت شدید منابع آبی استان لازم است مسئولان در سازمان جهاد کشاورزی نسبت به  اطلاع رسانی و آموزش اصلاح الگوی کشت و تعیین گونه های کم آب بر و آیش گذاری زمین برای کشاورزان اقدام جدی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و پیشگیری از بحران، ارائه الگوی کشت مناسب هر منطقه بر اساس منابع آبی موجود و منع کشت محصولات آب بر ضروری است.

وی ادامه داد: الگوی کشت مناسب برای هر منطقه باید با میزان منابع آب و خاک موجود هماهنگ باشد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

مهدیخانی‌تصریح کرد: دشت ممنوعه قزوین از کمبود منابع آبی به شدت رنج می برد و تخلیه آب‌های زیرزمینی در این دشت، خسارات جبران ناپذیری دارد که بارز ترین آن فرونشست زمین است.

وی اظهار کرد: مرگ آبخوان دشت قزوین و نابودی کشاورزی از دیگر پیامدهای کشت محصولات آب بر است که آینده نگران کننده ای را پیش رو قرار می‌دهد و این پدیده متاسفانه نتیجه بی تدبیری عده ای است که مردم را با معضلات جدی در آینده روبرو خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: از کشاورزان پرتلاش استان هم درخواست می کنیم نسبت به کشت جایگزین دیم، کم آب‌بر و رهاسازی زمین در سال جاری اقدام کرده و با دست اندرکاران همکاری کنند تا دچار بحران کم آبی نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز