خبرگزاری کار ایران

دستور تامل برانگیز ستاد استانی مبارزه با کرونا؛

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان با یک هفته تاخیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۲۳

بیش از یک هفته است که وضعیت اصفهان نسبت به شیوع ویروس کرونا قرمز شده و ستاد استانی مبارزه با کرونا به تازگی دستور تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، از ابتدای هفته گذشته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بارها خبر تغییر وضعیت شهرستان های استان نسبت به ویروس کرونا را اعلام کرد و خبر از بحرانی شدن شرایط داد.

آرش نجیمی در صفحه شخصی و مصاحبه هایش از قرمز شدن بیشتر شهرهای استان به ویژه شرایط بحرانی اصفهان سخن گفت و خواستار اجرای قوانین محدود کننده ترددها و قطع زنجیره انتقال شد.

نجیمی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: متاسفانه مسئولان نسبت به وضعیت قرمز اصفهان آنطور که باید و شاید واکنش نشان نمی‌دهند.

گفته‌های نجیمی بیراه نیست و به تازگی سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان اصفهان از تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به دلیل تبدیل وضعیت اکثر مناطق استان از نارنجی به قرمز از منظر شیوع بیماری کرونا خبر داده است.

حجت‌الله غلامی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه وضعیت اکثر شهرستان‌های استان از ابتدای هفته دوم فروردین‌ماه امسال تاکنون به تدریج از زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شده‌اند، لذا تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان تا بهبود شرایط، تعطیل بوده و دوستداران میراث‌فرهنگی و گردشگران می‌توانند پس از عبور از موج جدید شیوع بیماری کرونا از این آثار بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از 500 مجموعه تاریخی و گردشگری در ایام مختلف سال به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به بازرسی‌های انجام شده از مراکز اقامتی و سیاحتی استان اصفهان در ایام نوروز، مشخص شد که در این مراکز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی ارائه شده است.

با توجه به وضعیت بحرانی اصفهان و افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا، این سئوال مطرح است که چرا به تازگی برای تعطیلی اماکن گردشگری و تاریخی استان تصمیم گرفته شده است؟

آیا انجام این مهم با شروع شرایط بحرانی و تغییر وضعیت استان نسبت به خیز موج چهارم کرونا لازم الاجرا نبود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز