خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

رکورد زنی استان همدان در کاشت گلرنگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۸۰۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال با کاشت هزار و ۸۷۰ هکتار گیاه گلرنگ رکورد کاشت این محصول را در کشور شکستیم.

به گزارش ایلنا از همدان، شهرام پرورش امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال هزار و ۸۷۰ هکتار از زمین‌های آیش استان به زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ رفت و در کاشت این محصول مورد نیاز کشور رتبه نخست را داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور را در ایران تولید می‌کنیم افزود: گیاه گلرنگ در زمین‌های آیش و برای سود آوری بیشتر کشاورزان کاشته شده اند.

پرورش اظهار داشت: برای خرید کامل این محصول در استان آماده هستیم و با توجه به میزان بارندگی در استان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم گلرنگ در هر هکتار برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سمپاشی و مبارزه با آفات در مزارع و باغات استان هم خبر داد و گفت: امسال با سمپاشی به موقع جلوی آفات در مزارع گرفته شده است و سمپاشی برای مبارزه با سن غلات و سن مادر همچنان ادامه دارد.

پرورش با اشاره به توسعه گلخانه‌ها و آبیاری نوین هم برای افزایش تولید محصول و کاهش مصرف آب در استان افزود: پارسال ۴۰ هکتار گلخانه‌های استان را توسعه دادیم و هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های استان ۱۷۲ هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز