خبرگزاری کار ایران

در سن ۷۰ سالگی؛

آهنگساز قزوینی به دیار باقی شتافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۴۵

هادی باجلان آهنگساز و موسیقی دان قزوینی در سن ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این هنرمند متولد ۱۳۳۰ در قزوین بود و فعالیت هنری خود در موسیقی سنتی ایرانی را از نوجوانی آغاز کرده بود.

او اجراهای مختلفی در داخل و خارج از کشور داشت و تنبک ساز تخصصی اش بود.

مرحوم باجلان از اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۸۰ در دانشگاه تهران به کار آموزش موسیقی به دانشجویان علاقه مند به این هنر اشتغال داشت.

در پی درگذشت این هنرمند فقید، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

« بدون شک پرواز هنرمندان از عالم ناسوت و بال گشودن در ملکوت اعلا اگر چه برای خودشان راه یافتن به مرتبه ای بالاتر و والاتر است اما فراق جان و جهانسوزشان بر ما گران و دردناک است خاصه اساتید هنرمند و عالی مقامی که بدیلشان کمتر یافت می شود.

"استاد هادی باجلان "سرمایه‌ای از فرهنگ و هنر قزوین از دیار خاک کوچ کرد و ضایعه‌ای دیگر برای هنر موسیقی قزوین بر جای گذاشت.

بنده و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گذشت این هنرمند برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری استان تسلیت عرض می نماییم .خداوند روح این عزیز را مورد رحمت و مغفرت خود قرار داده و به خانواده ایشان صبر عطا کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز