خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد:

تحقق اجرای طرح هادی در 470 روستای استان / تامین زمین بیش از یک هزار و 500 واحد اقدام ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۴۲

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: زمین برای احداث یک هزار و 520 واحد مسکونی تامین شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، فرهاد سبحانی در نشست خبری که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی در اردبیل به صورت ویدئو کنفرانس به مناسبت دهه بنیاد مسکن (21  لغایت 31 فروردین) با اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص آمار تهیه طرح هادی در روستاهای استان عنوان کرد: آمار تهیه طرح هادی به تعداد یک هزار و 100 روستا که شامل کلیه روستاهای بالای 20 خانوار استان است توسط فرمانداری‌ها در حال اجرا است و این برنامه در روستاهای زیر 20 خانوار نیز با اولویت مشخص شده انجام خواهد شد.

وی به تحقق اجرای طرح هادی در 470 روستای استان اشاره کرد و گفت: طرح هادی در سال گذشته در 70 روستای استان با اعتباری بالغ بر 500 هزار میلیون ریال اجرا و تکمیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از بازنگری طرح هادی به تعداد 212 مورد خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 62 روستا در دست بازنگری است.

سبحانی در خصوص صدور سند مالکیت از سوی بنیاد مسکن استان بیان کرد: تاکنون مجموعاً تعداد 104 هزار جلد سند مالکیت با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک استان اردبیل به هم استانی ها تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار تعداد 8 هزار جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر و همچنین تعداد 96 هزار جلد نیز در سطح روستاهای استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به طرح توسعه پایدار  منظومه روستائی اشاره کرد و گفت: چهار منطقه برای منظومه در سطح استان شناسایی شده که شامل شاهرود در شهرستان خلخال، هیر در شهرستان اردبیل، اسلام آباد در شهرستان پارس آباد و قصابه در شهرستان مشگین شهر می باشد.

سبحانی افزود: در حال حاضر روند اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در منطقه شاهرود به عنوان پایلوت کشوری در حال اجرا است و استان اردبیل هم یکی از 7 استان پایلوت کشوری در این خصوص تعیین شده است.

وی گفت: روستاهای انار- وکیل آباد - موئیل و اندبیل به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده است.

سبحانی ادامه داد: خمس- اسبو- شال- گنجوبه- بیله درق- آلوارس جزو روستاهای تصویب شده به عنوان روستاهای حایز شرایط برای اجرای طرح با رویکرد روستای گردشگری (برنامه ششم توسعه کشور) هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در رابطه با مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی نیز عنوان کرد: تعداد 60 هزار واحد، معادل 61 درصد مساکن در روستاهای استان مقاوم سازی شده است.

سبحانی افزود: در سال 99 با هماهنگی بانک های عامل در سطح استان،  تعداد 4 هزار و 500 متقاضی به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 3 هزار و 500 واحد عقد قرارداد شده که تا زمان مقرر جذب خواهد شد.

وی از اجرای طرح مسکن محرومین به تعداد 3 هزار واحد احداثی با پرداخت تسهیلات بلاعوض به مبلغ 30 میلیون تومان در استان خبر داد و گفت: در خصوص تسهیلات دو معلول و ایتام نیز به ترتیب برای سهمیه تسهیلات دو معلول 100 نفر و سهمیه تسهیلات  ایتام 17 نفر اختصاص داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در زمینه اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهر های زیر 100 هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود که زمین برای احداث یک هزار و 520 واحد مسکونی تامین شده است. 

سبحانی افزود: تاکنون ثبت نام نهایی یک هزار و 171  متقاضی محرز شده که از این مقدار در شهرهای پارس آباد (120 واحدی) خلخال(140 واحدی) و در نمین عملیات اجرایی پروژه‌ها شروع شده و همچنین در شهرهای سرعین، نیر، مشگین شهر نیز در شرف اجراء است.

وی افزود: تعداد 6 هزار و 52 واحد مسکونی نیز در طرح مسکن مهر از تعهدات بنیاد مسکن استان بوده که 100 درصد آن محقق شده و به افراد واجدالشرایط تحویل داده شده است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز