خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد؛

شناسایی ۳۰ خوشه صنعتی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۷۲۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از شناسایی ۳۰ خوشه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: دو خوشه صنعتی چرم و فرش همدان در دست اجراست.

به گزارش ایلنا از همدان محمدرضا بادامی اظهار کرد: شش خوشه صنعتی سفال و سرامیک لالجین، مبل منبت تویسرکان، مبل منبت ملایر، قطعات لاستیکی رزن، کشمش ملایر و پوشاک کردآباد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دو خوشه صنعتی چرم و فرش همدان در دست اجراست، تصریح کرد: مطالعات اجرای این دو خوشه انجام و مشاور و ناظر پروژه انتخاب شده و برنامه عمل خوشه نیز درحال نوشتن است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با تأکید بر حمایت از خوشه‌های صنعتی، یادآور شد: برای حمایت از ۳۰ پتانسیل محدودیتی نداریم به‌طوری که قبل از خوشه شدن نیز اقدامات حمایتی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرآیند توسعه خوشه بحث توسعه صنعتی را دنبال می‌کند، درباره اشتغالزایی خوشه‌های صنعتی، ادامه داد: اشتغال یکی از زیرمجموعه هایی است که به واسطه توسعه صنعتی ایجاد می‌شود و در توسعه صنعتی اشتغال هدف اصلی نبوده بلکه زنجیره ارزش واحدها مد نظر است، به طوری که به واسطه بهبود زنجیره تولید، ناخودآگاه اشتغال نیز افزاییش می‌یابد.

بادامی درباره شهرک خیاطی ازندریان نیز گفت: پوشاک ازندریان قابلیت خوشه شدن را دارد و تاکنون فرآیند مطالعاتی و زمین درحال انجام است، ضمن اینکه ۳۰ پتانسیل خوشه صنعتی در استان شناسایی شده که تمامی این موارد پتانسیل خوشه شدن را دارند اما فرآیند خوشه سه تا پنج سال زمان نیاز دارد  و براساس اولویت‌بندی این فرآیند انجام می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز