خبرگزاری کار ایران

صادرات بیش از 356 هزارتن کالای ایرانی / سرپرست جدید پایانه مرزی بیله سوار منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۶۳۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از صادرات بیش از 356 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در سال 99 خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلیم اله وثوقی از صادرات بیش از 356 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان بیش از 32 هزار تن کالا توسط  14 هزار و 248 دستگاه کامیون ایرانی وبیش از 30 هزارتن کالا توسط یک هزار و 564 دستگاه کامیون گرجی، آذری و روسی از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی درسال 99 عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: درسال گذشته بیش از 196 هزارتن کالا توسط 8 هزارو 626 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 29 درصدی داشته است..

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، سیمان ،ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه، جزو عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

وثوقی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار 100 درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

انتصاب سرپرست جدید پایانه مرزی بیله سوار 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل طی حکمی از سوی کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل،لطف اله بابائی بعنوان سرپرست جدید پایانه مرزی بیله‌سوار منصوب شد.

در این حکم بر تشکیل جلسات دوره ای کمیته هماهنگی در پایانه مرزی، تلاش در جهت تسهیل ورود و خروج کالا و مسافر، نظارت بر عملیات کنترل اسناد حمل ونقل بین المللی و نظارت به اعمال قوانین، آیین نامه ها، تکریم ارباب رجوع، تعامل با ادارات مستقر و ابلاغ مصوبات شورای ساماندهی در مجموعه پایانه مرزی بیله‌سوار تاکید شده است.

 لطف اله بابایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی است و پیشتر رئیس اداره منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل و از سال ۸۵ تا ۸۸ نیز مسئولیت مدیریت پایانه مرزی بیله‌سوار را بر عهده داشته است.

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در این آیین گفت: پایانه مرزی بیله سوار با توجه به شرایط ژئوپولوتیکی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و صادرات تولیدت داخلی به جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و حوزه قفقاز ایفا می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز