خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ولع آتش تب کرونا در فارس گزارش می‌دهد؛

ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد/سناربوی بعدی؛ راه‌اندازی بیمارستان صحرایی/ وسعت زیاد مشاغل گروه یک؛ عامل اصلی تشدید کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۸۷

باز هم به دلایل مختلف از جمله عدم خرید به موقع واکسن ،شرایط کرونا به روزهای اوج خود رسیده است و روزانه شاهد مرگ ومیر شهروندانی هستیم که برای همیشه با زندگی خداحافظی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز شاید تا دو سال گذشته هیچ کس فکر نمی کرد که یک بیماری بتواند تا این حد جهان را به تسخیر خود در آورد و مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کند.

بیماری که باعث شده تا مردم و مسئولان در تقابل بیفتند و هر ثانیه یکدیگر را مقصر این بیماری سهمگین معرفی کنند.پاسخ هر چه باشد نتیجه آن  از بین رفتن جان مردمی است که هیچ پناهی ندارند.

طبق پیش‌بینی‌ها شرایط قرمز مجددا به فارس رسید و ظرف مدت کوتاهی رنگ قرمز بر نقشه این استان پاشید، اما هنوز بسیاری از شهروندان این سونامی را باور ندارند و در هر گوشه و کنار دور هم جمع می شوند.

تکمیل بیمارستان علی اصغر و شهید فقیهی

آن طور که همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید: تشدید کرونا سبب شد تا بیمارستان علی‌اصغر و شهید فقیهی از اوایل فروردین ماه مجددا تکمیل شود.

با بیان اینکه موضوعی مبنی بر سیاه شدن وضعیت در بخش کرونا نداریم و این مسئله به هیچ‌وجه مطرح نیست، گفت: اگرچه عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم باعث تشدید وضعیت و بیماری کرونا می‌شود اما با بررسی از نقشه کلی کشور متوجه می شویم که در بخش کرونا وضعیت سیاه نداریم.

عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 23 شهرستان در استان فارس در وضعیت قرمز دارند افزود: حدو 13 شهرستان استان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی هنوز محدودیت ها به صورت کامل اعمال نشده است بیان کرد: به‌رغم درخواست های مکرری که در رابطه با ایجاد و اعمال محدودیت از ستاد کرونا استان داشتیم اما این اتفاق هنوز به صورت کامل وارد مرحله عملیاتی نشده است.

همتی در ادامه با بیان اینکه موضوع اعمال محدودیت‌ها بر عهده ستاد مرکزی کرونا استان است، بیان کرد: قطعا تاثیرات محدودیت ها در روزهای آتی و ده روز آینده مشخص خواهد شد.

ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شد

وی با اشاره به اینکه تشدید شیوع کرونا باعث شده تا ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شود، ادامه داد: سایر بیمارستان‌هایی که در گذشته و در موج سوم به حالت آماده باش بود مجددا راه‌اندازی شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیمارستان‌های چمران، نمازی پیوند اعضا و .... که در گذشته به حالت آماده باش بودند مجددا به بیماران کرونایی اختصاص دادیم، افزود: در حال حاضر جهت ارائه خدمات به بیماران کرونا بیمارستان های پشتیبان را راه اندازی کرده ایم.

راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی، سناریوی بعدی

همتی با اشاره به اینکه قطعا در صورت لزوم و نیاز بیمارستان های صحرایی را راه اندازی خواهیم کرد بیان کرد: راه اندازی بیمارستان های صحرائی در سطح استان از سناریوهای پیش رو برای درمان بیماران است.

واکسینه شدن 28 هزار نفر از مردم استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاثیر مسافرت ها و تردد های نوروزی در انتقال و شیوع بیماری کرونا بسیار شدید و ضعیف بود به میزان و تاثیر واکسن اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه باید 3 میلیون و نیم واکسن کرونا به افراد تزریق شود اما تاکنون 28 هزار نفر واکسینه شدند.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت تولید واکسن داخل می توان تمام مردم استان را واکسینه کنیم، ادامه داد: قطعا تزریق واکسن های داخلی می‌تواند باعث بهبود وضعیت و کنترل بیماری شود.

وسیع بودن مشاغل گروه یک عامل شلوغی شهر 

جانشین استاندار فارس هم در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت های کرونا در سطح استان در حال اعمال شدن است گفت: ذکر این نکته ضروری است که وسیع بودن مشاغل گروه یک سبب شده تا شهر شلوغ باشد و تعداد زیاد مشاغل گروه یک عامل بسیار مهم در انتشار ویروس کرونا است .اگر چه  عدم رعایت  پروتکل‌ها از سوی برخی گروه‌های دیگر صنفی هم  دست به دست هم داده تا وضعیت کرونا بدتر از قبل شود.

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه با مشاغلی که پروتکل ها را رعایت نکنند طبق ضوابط و مقررات برخورد می شود افزود: بی شک اصنافی که در گرو ه های دو، سه و 4 قرار دارند و در وضعیت قرمز فعالیت می کنند پلمب خواهند شد.

پلمپ 8 هزار و 700 واحد صنفی در استان از اول کرونا تاکنون

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد زیادی از مغازه های استان و سطح شهر به دلیل فعالیت پلمپ می شوند ادامه داد: نباید فراموش کرد که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 8 هزار و هفتصد واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه از اوایل اعمال محدودیت های خودرویی تاکنون حدود 373 هزار خودرو مختلف به دلیل رفت و آمد مشمول جریمه شده اند بیان کرد:  اگرچه شیوع کرونا سبب شد تا تعداد زیادی از مغازه داران به دلیل مشکلات متعدد متضرر شوند اما در سال گذشته و در جهت رونق معیشتی مغازه داران تصمیماتی را اتخاذ کردیم که به واسطه آن مغازه داران بتوانند فعالیت کنند.

قاسمپور با بیان اینکه میزان فروش شب عید اصناف خوب بود ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که شلوغی ها در مراکز خرید در قبل از نوروز، سفرهای نوروزی و دور همی های نوروز از مهم ترین دلایل شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت استان به شمار می رود.

ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد/سناربوی بعدی؛ راه‌اندازی بیمارستان صحرایی/ وسعت زیاد مشاغل گروه یک؛ عامل اصلی تشدید کرونا

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی چاره ای جز اعمال محدودیت ها نداریم افزود: در حال حاضر به دلایلی مانند خلوت شدن شهر ها و کنترل این بیماری اقدام به محدودیت فعالیت ها کردیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه قول هایی مبنی بر واکسینه شدن مردم استان تا پایان سال به ما داده اند ادامه داد: اما وجود مشکلات در خرید وتولید واکسن باعث می شود که در کنترل این بیماری با مشکل مواجه شویم.

نمایندگان قصد امر و نهی مسئولان را ندارند

نماینده شیراز و زرقان هم با بیان اینکه ستاد ملی کرونا اجازه تصمیم گیری را به مراکز استان ها داده است  گفت: در صورتی که مسئولان استان به جمع بندی برسند که با حفظ فعالیت ها از تجمعات جلوگیری شود و نیاز به تعطیلی استان داشته باشند می توانند این بخش را اجرائی کنند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تصمیمات در حوزه کرونایی و تعطیلی استان و شیراز در حیطه و وظایف دستگاه های اجرایی است، افزود: قطعا نمایندگان تمام تلاش‌شان را به کار می گیرند تا در حوزه های اجرایی ورود پیدا نکنند چرا که نمایندگان ابزاری برای تعطیلی و امکان اتخاذ تصمیمات اجرایی به‌جای مسئولان مربوط ندارند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه قطعا مسئولیت پاسخگویی در بخش اجرایی در حوزه مسئولان این بخش است ادامه داد: این امکان برای نمایندگان وجود ندارد که بخواهند در حوزه اجرایی به مسئولان امر و نهی کنند.

قادری با اشاره به اینکه قطعا نمایندگان به عنوان رابط میان مردم و مسئولان تمام دغدغه های مردم را به مسئولان گوشزد می کنند ادامه داد: از این رو مسئولان باید طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز