خبرگزاری کار ایران

نظارت بر اصناف و ادارات شیراز تشدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۲۹

فاز جدید طرح تشدید نظارت بر اصناف و ادارات در شهرستان شیراز با هدف کمک به افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد استانی مدیریت کرونا، آغاز شد.

به گزارش ایلنا عبدالرسول حقیقی حاشیه آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاغل چهارگانه و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز، به خبرنگاران گفت: این طرح ویژه با استفاده از ظرفیت ۴۰ تیم نظارتی از امروز شروع شده است و تا پایان موج چهارم کروناویروس ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و در صورت ادامه این روند با بحران جدی مواجه خواهیم بود، افزود: با توجه به شرایط موجود و مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهر هایی با رنگ بندی قرمز ناگزیر به اعمال محدودیت های سخت گیرانه تر شده ایم.

معاون فرماندار شیراز یادآور شد: نظارت و بازرسی از فعالیت اصناف و ادارات در مناطق یازده گانه شیراز و سه منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن همزمان انجام می‌شود؛ در این راستا نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عهده اکیپ های سیار مراکز بهداشت شهرستان شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه های بازرسی اتحادیه های اصناف واگذار و محول شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به اینکه از 17 تا بیستم فروردین بیش از ۳۴۸۸ مورد نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات این شهرستان انجام شده است، گفت: امیدواریم با تشدید این اقدامات از امروز شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان شیراز باشیم. 

این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به الزامات قانونی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مدت مذکور بیش از ۱۸۱۶ مورد تذکرات کتبی و شفاهی برای واحد های صنفی و نهاد ها صادر شده است و ۵۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی پلمپ و از فعالیت آنها تا پایان محدودیت ها جلوگیری شده است. 

حقیقی ضمن قدردانی از فعالان صنفی که با اجرای طرح محدودیت همراهی کرده‌اند، افزود: اطلاع رسانی های ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی میشود و تمامی صنوف گروه های شغلی 2 و 3 و 4 ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفین برخورد خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به دیگر اقدامات برنامه ریزی شده نیز اشاره و اضافه کرد: بازرسی از منطقه گردشگری قلات به منظور رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار تیم های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی قرار دارد؛ همچنین جلوگیری از فعالیت دستفروشان حاشیه معابر به طور جدی به وسیله شهرداری و پلیس راهور دنبال و با متخلفین برخورد می شود.

حقیقی به ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی در این ایام اشاره و اضافه کرد: جلوگیری از فعالیت بازارچه های هفتگی و خصوصا جمعه بازار منطقه ظفر آباد در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی است و تمامی بوستان ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن قطع شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز