خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

سالانه بیش از 200 هکتار باغ زیتون در طارم سفلی ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۴۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش سالانه 200 تا300 هکتار باغ زیتون در اراضی شیب دار بخش طارم سفلی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر گفت: حفظ منابع خاکی، ایجاد اشتغال در منطقه و افزایش تولید روغن زیتون را از مهم‌ترین مزایای احداث باغ‌های زیتون در اراضی شیب دار به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: با هدف تقویت بخش باغبانی و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه باغ های زیتون در اراضی شیب دار به منظور بهره وری مناسب از ارقام اصلاح شده استفاده و کشت نیز به شکل متراکم و فوق متراکم انجام می شود.

وی بیان کرد: طی سال‌های اخیر طرح های توسعه باغ های زیتون با سیستم کشت فوق متراکم با استفاده از ارقام اصلاح شده روغن نیز در سطح بیش از  ۴۰۰ هکتار از باغ ‌ها اجرا شده است.

خمسه همچنین با اشاره به مقابله با آفت ملخ در اراضی کشاورزی طارم سفلی در کنار مقابله سالانه و مستمر با آفت مگس زیتون،اظهار کرد: با اجرای به موقع عملیات مقابله، این آفت در استان قزوین تحت کنترل است.

استان قزوین دارای ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ زیتون است که رتبه دوم تولید زیتون در کشور را به خود اختصاص داده است که عمده برداشت زیتون در استان مربوط به منطقه طارم سفلی شهرستان قزوین در همسایگی با جنوب استان گیلان و شمال شرق استان زنجان قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز