خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی خبر داد:

کیفیت ناسالم هوای 3 شهر صنعتی استان مرکزی برای دومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۴۰۴

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای 3 شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند در استان مرکزی امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: میزان آلاینده‌ها در 3 شهر صنعتی اراک، ساوه و شازند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است که به علت، وزش باد شدید و ایجاد گرد و غبار منطقه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که کیفیت هوا ناسالم است، انتظار می رود مردم و به‌ ویژه گروه‌های خاص از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای باز پرهیز کنند.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به 108 و به صورت لحظه‌ای به 113 رسید که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

محرابیان تصریح کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند نیز در ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به 153 رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است. همچنین شاخص لحظه‌ای هوای ساوه نیز در ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به 187 رسیده که وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز