خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

40 درصد جرائم استان به جرائم اینترنتی اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۸۷

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از جرائم به وقوع پیوسته استان مرکزی در سال گذشته مربوط به کلاهبرداری و جرائم اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران افزود: از میزان جرائم صورت گرفته در فضای مجازی این استان در سال گذشته ۲۷ درصد مربوط به برداشت های غیرمجاز، ۱۷ درصد مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۶ درصد نیز مربوط به سایر جرائم از قبیل دسترسی های غیرمجاز، تهدید و اخاذی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا این استان، پس از بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در زمینه‌های برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، بیش از ۱۸ میلیارد ریال به‌ حساب شکات عودت داده شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته و با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری، مردم بیش از پیش به فضای مجازی روی آورده‌اند و افزایش فزاینده استفاده از این فضا، رعایت برخی نکات ایمنی را نیز ضروری کرده است.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: در چنین شرایطی کلاهبرداران نیز  فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش داده‌اند و در این راستا نیاز است مردم در استفاده از فضای مجازی پیش از پیش هوشیار باشند.

وی بیان داشت: پلیس فتا استان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان مرکزی در تمام روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای رسیدگی به شکایت مردم و ارائه مشاوره دارد. همچنین در ایام تعطیل نیز شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز