خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان :

مدیران ادارات به بهانه دورکاری، کارانه و اضافه‌کار کارکنان را کم یا قطع نکنند/ مسئولیت ابتلای کارکنان به کرونا بر عهده مدیر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۸۵

استاندار سمنان گفت: برخی مدیران دستگاه ها با اجرای طرح دورکاری در ادارات مخالفت نمی کنند اما کارانه و اضافه کار کارکنانی که به دورکاری می روند را کم می کنند و کارمند برای آنکه اضافه کار و یا کارانه‌اش قطع نشود مجبور به رفتن سر کار می شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا آشناگر بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید به خاطر اجرای طرح دورکاری، کارانه و اضافه‌کار کارکنان خود را کم یا قطع کنند. مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات برای مدیریت مقابله با کرونا ویروس طرح دورکاری کارکنان دولت را با جدیت اجرا کنند. 

وی افزود: مصوبات اعلامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس با جدیت در استان سمنان دنبال شود و تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی در بخش های مختلف موظف به اجرای دقیق آن هستند.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار براساس رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارد و در این شهرستان ها به غیر از مشاغل گروه یک، تمام مشاغل دیگر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

آشناگر اظهار کرد: اتحادیه ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا در ارتباط اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته باشند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی دستورالعمل های سازمان استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ارتباط با نحوه به کارگیری نیروی انسانی در ادارات با توجه به رنگ بندی جدید کرونا را اجرا کنند.

استاندار سمنان یادآور شد:  در مناطق قرمز کرونایی در ادارات ضروری حتما ۵۰ درصد نیروی انسانی به صورت دورکاری به فعالیت اداری رسیدگی کنند و در ادارات غیر ضرور هم تا ۷۰ درصد نیروی انسانی می توانند به دورکاری بروند.

وی افزود: در شهرستان های سرخه، مهدیشهر و میامی که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، مدیران دستگاه های ضروری و غیرضروری تا ۵۰ درصد از کارکنان‌ خود را به دورکار بفرستند.

آشناگر با اشاره به اینکه گزارش‌هایی رسیده که در  بعضی از ادارات ، مدیران اجازه دورکاری را به کارکنان نمی دهند، گفت: مسئولیت هرگونه خسارت و ابتلا کارکنان ادارات به کرونا ویروس برعهده مدیر مجموعه است و مدیر مربوط باید پاسخگوی عملکرد خود در ارتباط با نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ادارات باشند.

وی بیان کرد:  سازمان و ادارات بازرسی در بحث حُسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و دیگر بخش های خدمات‌رسان باید ورود کنند و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد شود.

آشناگر ادامه داد: بازرسان نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ادارت را رصد کنند و لیست حضور و غیاب کارکنان ادارات را ارزیابی شود و اگر حضور کارکنان ادارات از متوسط در نظر گرفته شده بیشتر بود با مدیر مربوط برخورد شود.

استاندار سمنان گفت: برای فرمانداری ها و دانشگاه ها و شهرداری ها هم همین طور است و مدیران ادارات و فرمانداران موظف هستند که کارمندان را به دورکاری بفرستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز