خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

در شرایط دشوار کرونایی قرار داریم/امیدی به واکسینه کردن همگانی نداشته باشید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۷۳

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای از نظر شیوع کرونا قرار داریم، از همه مردم استان خواست تا با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر درمان را در عرصه مبارزه با کرونا و خدمت‌رسانی به مردم حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمدرضا پورمحمدی در سی و پنجمین جلسه‌ ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و دستگاه‌های مسئول، اظهار کرد: همراهی همه‌ بخش‌ها به‌ویژه رسانه‌ها و نخبگان جامعه برای ریشه‌کن کردن کرونا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان، از نیمه‌  اسفند ماه سال گذشته تا دهه‌  اول فروردین ماه وضعیت نسبتاً خوب و تثبیت‌شده‌ای داشت، افزود: با ورود ویروس انگلیسی و ازدحام‌ پایان سال و همچنین دید و بازدیدهای نوروزی، شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی و بالارفتن تعداد بستری و فوتی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت قرمز در تمام شهرهای بزرگ کشور، خاطرنشان کرد: موج چهارم کرونا با شتاب بیشتری از موج‌های قبلی آغاز شده و در حال حاضر در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای قرار داریم.

استاندار آذبایجان شرقی، با بیان اینکه در کوتاه‌مدت، امید چندانی به درمان کرونا یا واکسینه کردن همه‌ افراد وجود ندارد، افزود: فعلاً تنها راه مقابله با کرونا که تاکنون نیز موثر بوده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت موج چهارم، تاکید کرد: تعطیلی همه‌  مشاغل به جز گروه یک و استمرار بیماریابی و قرنطینه‌  مبتلایان و اطرافیان آنها در قالب طرح شهید سلیمانی از جمله مهم‌ترین راهکارها در شرایط کنونی است.

وی با قدردانی از همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در مدت ۱۴ ماه گذشته، متذکر شد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید به صورت جدی از سوی مردم رعایت شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه سرعت انتشار بیماری ارتباط مستقیمی با میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها دارد، بنابراین در موج چهارم که شتاب آن از موج‌های قبل بیشتر است، رعایت شیوه‌نامه‌ها نیاز به اهتمام و جدیت بیشتری دارد و امیدواریم با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مدت ۱۰ روز تا دو هفته آینده شاهد فروکش کردن موج چهارم کرونا و مدیریت این روند در استان باشیم.

وی، همچنین بر اعمال جدی ممنوعیت تردد درون‌شهری از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد و نظارت بر فعالیت مشاغل تأکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان همراهی خوبی در رعایت شیوه‌نامه‌ها دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز