خبرگزاری کار ایران

دادستان همدان:

دادگاه زندانیان ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۲۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از اپیدمی این ویروس، دادگاه زندانیان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از همدان حسن خانجانی اظهار داشت: دستگاه قضایی به دنبال شیوع کرونا و تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتماع با بهره گیری از ظرفیت دادرسی الکترونیک، اقدام به برگزاری دادگاه زندانیان به صورت الکترونیکی و ویدیو کنفرانسی کرد.

وی بیان کرد: یعنی متهم بدون نیاز به حضور در دادگاه و از زیرساخت های الکترونیکی فراهم شده در زندان به صورت ویدئو کنفرانسی با دادگاه و قاضی مستقر در مرجع قضایی ارتباط برقرار می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اضافه کرد: هم اینک برخی از فرایندها و مراحل اداری پرونده ها از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت می گیرد با این وجود درصدد ایجاد زمینه ای برای برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی افراد از طریق دفاتر خدمات قضایی هستیم تا میزان حضور افراد در دادگاه ها به حداقل ممکن برسد.

خانجانی ادامه داد: توسعه امکانات دادرسی غیرحضوری یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی بوده چرا که در شرایط کنونی با استفاده از این ظرفیت می توان نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با کاهش مراجعات مردمی به محاکم قضایی اقدام کرد.

وی زندان را یکی از کانون های تجمع دانست و گفت: به منظور کاهش جمعیت زندان، زندانیان زیادی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مرخصی رفتند و هم اینک نیز مدت مرخصی افرادی که در مرخصی به سر می برند تمدید شده است.

دادستان همدان ادامه داد: دستگاه قضایی با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد می کند و در چند روز گذشته نسبت به برخورد قضایی با سه تن از مدیران تالارها به علت برگزاری مراسم و فراهم کردن زمینه تجمع افراد اقدام کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز