خبرگزاری کار ایران

افشارنیک مطرح کرد:

بیش از‍ ٢۶ هزار مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ نیشابور در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۳۲۴

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان نیشابور از انجام بیش از ۲۶ هزار مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ این شهرستان در سال ٩٩ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افشارنیک با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۷۲ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ انجام شده که ۶ هزار و ۲۸۶ مورد تصادف و ۲۰ هزار و ۶۸۶ مورد غیرتصادفی بوده است که از این ماموریت ها ۱۸ هزار و ۱۱۰ مورد ماموریت شهری و ۸ هزار و ۸۶۲ مورد ماموریت جاده ای بوده است.

وی در ادامه افزود: از ۲۶ هزار و ۹۷۲ ماموریت ۱۵ هزار و ۱۵۶ بیمار و مصدوم به بیمارستان انتقال یافته اند که متاسفانه ۴۹ نفر بر اثر تصادف و ۷۳۷ نفر غیر تصادفی قبل از رسیدن آمبولانس فوت کرده که ۲۹ فوتی تصادفی در جاده ها و ۲۰ فوتی در شهر و ۲۱۹ فوت غیر تصادفی در محدوده پایگاه های جاده ای و ۵۱۸ فوتی غیر تصادفی در نیشابور رخ داده است.

وی اظهار داشت: بیشترین اعزام اورژانس ۱۱۵ در سال گذشته مربوط به بیماران کرونا با ۲۵۶۳ ماموریت و بیماران قلبی با ۲۱۶۴ مورد در رده دوم و بیماران کاهش سطح هوشیاری با ۱۹۸۷ ماموریت در رده سوم انجام شده است و نکته قابل توجه اینکه هزار و ۳۰ نفر بر اثر مسمومیت ۳۲ مورد برق گرفتگی، ۱۰مورد غرق شدگی در نیشابور اتفاق افتاده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اعلام کرد: در سال ۹۹ بالگرد اورژانس ۵۰ ماموریت انجام داده که ۶۱ بیمار و مصدوم که از این ۶۱ بیمار ۸ مادر باردار را به بیمارستان انتقال داده است.

افشارنیک یادآور شد: اورژانس ۱۱۵ نیشابور با ۲۵ پایگاه شهری، جاده ای و هوایی در حال خدمت رسانی به همشهریان و هموطنان می باشد و امیدواریم سال ۱۴۰۰ سالی کم حادثه برای همشهریان و هموطنان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز