خبرگزاری کار ایران

ارجمندیان خبر داد:

آزمایش کووید19 در همه مراکز خدمات جامع سلامت همدان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۹۶

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه ‌علوم پزشکی استان همدان گفت: ویزیت بیماران با علائم کرونا و از جمله «رپید تست» و «پی.سی.آر» در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این استان انجام می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، مرضیه ارجمندیان یادآوری کرد: پیش از این تنها در پنج مرکز جامع سلامت منتخب، آزمایش کووید ۱۹ صورت می گرفت اما با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا هم اینک این آزمایش در همه مراکز انجام می شود.

وی از شهروندان خواست همانگونه که برای واکسیناسیون نوزادان و دریافت دیگر خدمات بهداشتی به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت مراجعه می کنند، بیماران دارای علائم تنفسی برای بررسی وضعیت سلامت خود از نظر بیماری کرونا و در صورت نیاز انجام «رپید تست» و «پی.سی.آر» نیز در همان مراکز کار خود را پیگیری کنند.

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: فعال شدن همه مراکز برای تشخیص و درمان بیماران سرپایی و در صورت لزوم  انجام آزمایش « رپید یا پی.سی.آر» با هدف دسترسی آسان مردم به این نوع آزمایش ها، پرهیز از ازدحام و تجمع افراد در مراکز منتخب و اتلاف وقت مردم و تکریم شهروندان صورت گرفته است.

ارجمندیان با تاکید بر اینکه علاج واقعه باید قبل از وقوع کرد گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از شیوع کرونا الزامی است.

مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس جهش یافته کرونا شهروندان از حضور در بیرون از خانه خودداری کرده و در صورت ضرورت حضور در اماکن شلوغ برای خرید مایحتاج روزمره، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: برخی از افراد حتی هنگام مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت خدمات سلامت، فاصله فیزیکی را به دیگر مراجعه کنندگان رعایت نکرده و به هشدارهای کارکنان بهداشتی مستقر در این مراکز نیز بی توجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز