خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان خبر داد؛

تصفیه کامل فاضلاب بندرعباس با همکاری بنگاه‌های اقتصادی غرب استان/ انتقال پساب فاضلاب به بیرون شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۶۲

استاندار هرمزگان از اجرای طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس جهت استفاده در صنایع توسط شرکت زیرساخت متشکل از هفت بنگاه‌ بزرگ اقتصادی غرب بندرعباس، خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست بررسی طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس جهت استفاده در صنایع غرب این شهر، عنوان کرد: مدت زمان زیادی با سرمایه‌گذار قبلی پیگیر اجرای طرح تصفیه، انتقال و استفاده از پساب بندرعباس بودیم اما به دلیل کندی کار و اینکه سرمایه گذار نتوانست کاری از پیش ببرد، با کمک ویژه دستگاه قضایی استان، اجرای این پروژه به شرکت زیرساخت با سهامداری هفت بنگاه اقتصادی بزرگ غرب بندرعباس واگذار شد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس در این راستا پای کار آمدند و هفت مجموعه بزرگ از آنها شرکت زیرساخت را تشکیل دادند که این شرکت کار بزرگ جمع آوری، انتقال، تصفیه و استفاده از پساب فاضلاب بندرعباس در صنایع را انجام می‌دهد.

استاندار هرمزگان افزود: برای اجرای این پروژه بزرگ دو هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که یکی از کارهای خوب و ماندگار بنگاه‌های اقتصادی استان خواهد بود.

همتی تصریح کرد: انتظار داریم دیگر بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس نیز به اجرای این کار اضافه شوند.

وی گفت: در این جلسه با تصمیم‌گیری انجام شده، به هیأت مدیره شرکت زیرساخت که مسئول اجرای این پروژه است، تاکید شد که طی سه تا چهار ماه آینده باید کل فاضلاب شهر بندرعباس و ورودی به خورها باید جمع‌آوری و به نقطه‌ای بیرون از شهر منتقل شود تا پس از آن فرآیند تصفیه و انتقال آن به صنایع غرب بندرعباس صورت گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی سهامدار این شرکت برای افزایش توانمندی آن میزان سرمایه شرکت را به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهند رساند و از این طریق فرآیند ایجاد تصفیه خانه جدید و انتقال پساب صورت می‌گیرد.

همتی اظهار کرد: با توجه به لزوم استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس دیگر اجازه استفاده از آب دریا و آب شیرین کن ها را ندارند و باید با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: حمایت بانکی و همچنین تامین منابع ارزی از طریق صندوق توسعه ملی جهت تامین تجهیزات تصفیه پساب فاضلاب این طرح انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: این کار ویژه و مشترک بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف موجب می‌شود تا دغدغه مردم بندرعباس در خصوص ورود فاضلاب به دریا و سطح شهر، به زودی رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز