خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند/ پیش‌بینی افزایش دو برابری تعداد بستری‌ها تا ۱۰ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شوند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا فاضل گفت: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۷۵نفر از آنان در آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند و ۳۳نفر هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می کشند.

وی افزود: این در حالیست که روز نخست عید ۱۸۸ بیمار بستری داشتیم و پیش بینی می کنیم تا ده روز آینده شمار بستری ها به هزار نفر نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی هم دو و نیم برابر افزایش یافته است افزود: مردم هر نوع علامت سرماخوردگی را کووید۱۹ تلقی کنند و در خانه بمانند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار داشته، ۶شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت: امیدواریم اجرای محدودیت های ۱۰روزه در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند.

وی از مردم خواست: پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات را بیش از پیش جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز