خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی اشتغالزایی بخش صنعتی گیلان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۴۲

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اشاره به بهره‌برداری از ۳۹ طرح توسعه با اشتغال زایی برای هزار و ۱۰۰ نفر در سال گذشته، گفت: در مقایسه با سال پیش از آن شاهد رشد ۲۰ درصدی در اشتغالزایی هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در نشست شورای معاونین سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته توجه به توان داخلی و بومی‌سازی محصولات در دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش صنعتگران گیلانی موفق به صرفه جویی ۴۸ میلیون دلاری شدیم.

وی با بیان اینکه این در حالی است که میزان هدفگذاری برای سال گذشته در این بخش ۴۵ میلیون دلار بوده است، افزود: این نشان دهنده بالندگی و تلاش سخت فعالان بخش صنعت استان گیلان است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به آغاز به کار ۱۸۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در استان، گفت: همچنین با تلاش‌های انجام شده شاهد بهره برداری از ۲۱۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومانی در استان گیلان بودیم.

وی به رشد ۴۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان گیلان اشاره و اضافه کرد: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

دلق پوش با بیان اینکه در سال گذشته در مقایسه با سال قبل تر شاهد رشد ۲۰ درصدی در زمینه اشتغالزایی در بخش صنعتی گیلان هستیم، افزود: در سال جهش تولید علاوه بر ایجاد ۲۱۴ واحد صنعتی جدید ۳۹ طرح توسعه با سرمایه‌گذاری ۱,۲۰۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح برای بیش از هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، تأکید کرد: برای امسال نیز اهداف گذشته دنبال خواهد و تحقق شعار امسال نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز