خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیشگیری از معلولیت‌های جسمی با اجرای طرح‌های ژنتیک/ مراجعه 900 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۲۰۹

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد 6 مرکز مشاور ژنتیک در استان فعال هستند و طی سال 99 تعداد 900 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها در راستای پیشگیری از معلولیت‌های جسمی با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیرانه در جهت کاهش بروز برخی از انواع معلولیت‌ها فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران با غربالگری 11 هزار و 170 نوزاد، طرح پیشگیری ازتنبلی چشم (آمبلیوپی) با سنجش 38 هزار کودک، مشاوره ژنتیک و انواع طرح‌های ژنتیک از جمله برنامه‌های این واحد است.

وی ابراز کرد: در طرح فراگیر مشاوره ژنتیک معلولان تحت پوشش سازمان تاکنون 134 خانواده دارای 3 معلول و بیشتر مشاوره ژنتیک را انجام داده‌اند، 6 مرکز مشاور ژنتیک در استان فعال هستند و طی سال 99 تعداد 900 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

پیشگیری از معلولیت‌های جسمی با اجرای طرح‌های ژنتیک/ مراجعه 900 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک استان قزوین

این مسئول عنوان کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه به مراجعان مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی و همچنین به تماس گیرندگان خط 1480 مشاوره تلفنی ارائه کرده و طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله طرح محب را در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز جامع مراقبت از خانواده باعنوان سامانه تصمیم، طرح غربالگری اضطراب، طرح پیش از ازدواج و طرح زندگی خانواده باعنوان پیشگیری از طلاق از دیگر طرح‌های این واحد است.

پوشش 55 محله در طرح پیشگیری از اعتیاد

وارثی اظهار کرد: طراحی و اجرای برنامه همیاران سلامت روان اجتماعی، پایگاه‌های سلامت اجتماعی، سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران باعنوان مانا و همیار مادر و کودک، از اقدامات انجام شده توسط دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: دفتر اعتیاد در راستای پیشگیری، کاهش و درمان اعتیاد برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که پیشگیری از اعتیاد از جمله آنها است. در این طرح  15 موسسه فعال با رویکردهای کاملا پیشگیرانه به گسترش این مهم در محلات شهری و روستایی مشغول به فعالیت بوده و 55 محله را تحت پوشش دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی با عنوان کاربین، خط ملی اعتیاد و تماس با 09628 طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور، اجرای کارزار رسانه‌ای خط ملی اعتیاد و اجرای طرح منتورینگ از دیگر برنامه‌های سازمان هستند که نتایج مثبتی را به همراه داشت.

وی گفت: مرکز درمان سرپایی اعتیاد، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، مرکز اجتماع درمان مدار، درمان دادگاه مدار، کاهش آسیب از اعتیاد، مرکز گذری، مرکر سرپناه شبانه، مرکز گذری سیار، مرکز توانمند سازی، باشگاه مثبت از دیگر اقدامات انجام شده بهزیستی با اهئداف مختلفی از جمله پیشگیری و درمان اعتیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز