خبرگزاری کار ایران

در پی اوجگیری دوباره کرونا؛

کرونا در هرمزگان رکورد چهار ماهه را شکست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۲۷

کرونا در سال جدید، رکورد چهار ماهه فوتی‌ها را در هرمزگان شکست.

حسین فرشیدی افزود: اکنون به جز شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و بستک دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند.

وی از افزایش ۴۰ درصدی بیماران بستری در دو هفته اخیر خبر داد و عنوان کرد: ۳۴۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته ظرفیت بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران بستری به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است و درصورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی تا دو سه هفته آینده این ظرفیت پر می‌شود.

فرشیدی بیان کرد: در صورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده کرونایی می‌توانیم روند افزایشی بیماران بستری را کنترل کنیم.

وی در خصوص محدودیت‌های کرونایی هم اضافه کرد: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیتند و ادارت و سازمان‌هایی که ضرورت حضور کارکنان وجود ندارد باید یک سوم کارکنان در سازمان حضور یابند و دو سوم دیگر بصورت دورکاری فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: اکنون بدنبال ایجاد فضا‌های جدید درمانی برای بیماران نیازمند به بستری هستیم تا اقدامات درمانی آنها در ۴۸ ساعت صورت گیرد.

فرشیدی بر آموزش خانواده‌ها در زمینه مقابله با کرونا تاکید و ابراز کرد: نزدیک به ۴ هزار بیمار قرنطینه‌ای در استان وجود دارد و باید با آموزش خانواده‌ها در زمینه استفاده صحیح از رژیم غذایی و دارو‌ها به مقابله با کرونا کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احتمال سرایت بیماری کرونا با حضور بیش از نیم ساعت در جمع‌های ۱۰ تا پانزده نفره زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز