خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کنترل بازرسی کشتی‌ها صورت گرفت؛

بازرسی بیش از دو هزار و پانصد فروند شناورتجاری در بنادر هرمزگان/ رسیدگی به شکایات 53 دریانورد ایرانی و خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۱۱۶

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازرسی دو هزار و 529 فروند انواع شناور کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی توسط اداره کنترل بازرسی کشتی ها طی سال 99 در بنادر استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده گفت: از مجموع شناورهای بازرسی شده در سال 99 حدود دو هزار و 79 فروند شناور ایرانی و 450 فروند نیز شناور خارجی بوده که انواع شناور کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی را شامل شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع شناورهای مورد بازرسی قرار گرفته دو هزار و 35 فروند دارای نواقص بودند که از این میزان هزار و 673 فروند شناور ایرانی با 71 درصد نقص و 362 فروند نیز شناور خارجی با 80 درصد نقص بوده که تا بازرسی مجدد مکلف به رفع نقص شدند .

این مقام مسئول عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین آلات ، کنوانسیون کاردریایی ، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و افزود: این نواقص پس از اعلام ، رفع نواقص و پس از بازررسی مجدد، برای شناورهای مذکور مجوز دریانوردی صادر شده است .

وی به نواقص یافت شده در شناورهای غیر کنوانسیونی نیز اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل نوع متفاوت ساختار و فعالیت در این شناورها نواقصی چون گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهینامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و... مورد بازدید قرارگرفته و تا رفع عیوب از استمرار فعالیت شناور ممانعت بعمل آمد.

به گفته مکی زاده با توجه به حساسیت و اهمیت ایمنی شناورهای مسافری هر ساله مطابق با سیستم مدیریت یکپارچه؛ این اداره کل از ابتدای آذرماه لغایت 25 اسفندماه (زمان شروع طرح نوروزی) چهار مورد بازرسی خاص و ویژه علاوه بر بازرسی های جاری شامل 2 مورد بازرسی گسترده و 2 مورد بازرسی متمرکز (شامل تجهیزات ایمنی و توانمندی های خدمه برای سال جاری) از کلیه شناورهای مسافری و لندینگ کرافتها حامل خودروهای سرنشین دار صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: به تعداد760 مورد بازرسی اولیه ومجدداز شناورهای مذکور بمنظورارتقا هرچه بیشتر استانداردهای فنی و ایمنی آنها در مواجهه با کثرت مسافرت‌های دریایی در پایان سال صورت گرفته است .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان از دیگر اقدامات  عمده افسران کنترل و بازرسی کشتی های استان اجرای الزامات کنوانسیون MLC2006 کنترل چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس COVID-19 توسط خدمه شناورهای وارده به بنادر استان بر روی عرشه کشتی ها و همچنین  رسیدگی به شکایات 53 دریانورد ایرانی و خارجی وکمک به آنها برای رسیدن به حق و حقوق خود اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز