خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

همه ما شهروندان وارث اقداماتی هستیم که با هدف توسعه انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۹۸۰

شهردار شیراز گفت:با بیان اینکه نه حفاظت صرف منجر به احیای زندگی در محلات کهن شهرهای تاریخی می‌شود و نه توسعه به تنهایی باعث ارزش افزوده املاک خواهد شد،گفت: باید رویکردی بینابینی از حفاظت کالبدی و توسعه عملکردی در پیش گرفته شود تا اقتصاد شهری رونق بگیرد.

به گزارش ایلنا حیدر اسکندرپور در نخستین وبینار بین‌المللی چشم اندازها و چالش ها در بازآفرینی شهری به میزبانی مشترک متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) افزود:تجربه مدیریت شهرهای تاریخی در طول قرن حاضر، اشکال گوناگونی از مواجهه با بافت تاریخی همچون تخریب و بازسازی، نوسازی و بهسازی، مرمت شهری و بازآفرینی شهری را نشان می دهد.

شهردار شیراز با اظهار تاسف از اینکه شهر تاریخی شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است،افزود: طی دهه‌های اخیر رویکردهای متفاوتی در مجموعه مدیریت شهری اتخاذ و اجرا شده و همه ما شهروندان  وارث  اقداماتی هستیم که در گذشته با هدف توسعه انجام شده است.

اسکندرپور با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری شیراز، پایداری اجتماعی و بازآفرینی شهری فرهنگ- مبنا به عنوان رویکرد حاکم بر اقدامات  در بافت تاریخی مد نظر قرار گرفته است، گفت: محلات براساس پتانسیل های سکونتی یا گردشگری، تقسیم بندی شده اند و هدف اصلی اقدامات ما ارتقای معیشت ساکنان، بهبود درآمد از طریق صنعت گردشگری و تأمین خدمات شهری برای ارتقای کیفیت زندگی است.

عضو هیئت مدیره متروپلیس با اشاره به دستاوردهای این کلانشهر در بافت تاریخی افزود: نتیجه اقدامات و سرمایه گذاری شهرداری در بافت تاریخی ظرف دو سال گذشته موفقیت آمیز بوده است. سرمایه گذاری انجام شده موجب افزایش ارزش افزوده املاک شده و میل به سرمایه‌گذاری در بافت افزایش پیدا کرده است.

اسکندرپور ادامه داد: این اقدامات با این هدف است که زندگی در بافت تاریخی جریان پیدا کند و هم اکنون مجموعه اقدامات صورت گرفته تمایل بازگشت ساکنان اصلی به بافت را افزایش داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز