خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهوری؛

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی اراک به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۵۲

اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی اراک از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری و با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استان به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای به بهره برداری رسید.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این مرکز درمانی در فضایی به وسعت 3100 مترمربع به اضافه 300 متر موتورخانه است که فرایند احداث آن از شهریور سال 96 آغاز شده و در فروردین سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

سید محمد جمالیان در مراسم بهره برداری از این مرکز خدماتی درمانی، افزود: این پروژه در 3 قرارداد ساختمانی و موتورخانه و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و با کمک و حمایت سازمان انرژی اتمی و نیروگاه هسته ای خنداب ساخته و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این طرح 30 میلیارد تومان برآورد شد که با احتساب هزینه‌ تکمیل و تجهیز ساختمانی به میزان حدود 5 میلیارد تومان و محوطه سازی به میزان 5 میلیارد تومان به بیش از 40 میلیارد تومان خواهد رسید که البته این رقم به غیر از تجهیز تجهیزات درمانی از جمله تخت ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در قرارداد نخست که شهریور سال 96 با مبلغ 61 میلیارد ریال منعقد شد، پس از گذشت 18 ماه و پیشرفت 50 درصدی طرح ادامه کار با پیمانکار خاتمه یافت و طی قراردادی جدید، ادامه روند ساخت و تکمیل پروژه از سر گرفته شد.

جمالیان تصریح کرد: در قرارداد دوم که دی ماه سال 98 و با اعتباری بالغ بر 73 میلیارد ریال بسته شد، کار با قدرت ادامه پیدا کرد تا امروز شاهد به ثمر نشستن این پروژه باشیم. قرارداد موتور خانه نیز به صورت مجزا با هزینه ای بالغ بر 91 میلیارد ریال منعقد شد.

وی بیان داشت: این واحد خدماتی درمانی در 2 طبقه شامل اورژانس سوختگی و پرتوی، بخش سوختگی و استریل ساخته شده و دارای 2 اتاق عمل مجزا و مجهز است. در طبقه همکف و در بخش اورژانس سوختگی 11 تخت بستری و در اورژانس پرتویی 5 تخت تعبیه شده و به مراجعان خدمات رسانی می‌کند. در طبقه نخست نیز 9 تخت بستری سوختگی، تجهیز شده که در کنار بخش استریل به بیماران و مراجعان ارائه خدمت می‌شود و طبقه دوم این بیمارستان نیز تاسیسات و دستگاه‌های هواساز نصب شده تا کاملا کامل و مجزا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: با راه اندازی این مرکز و اتاق عمل، دیگر نیازی به مراجعه هم استانی‌ها برای درمان و خروج آنان از اراک و استان نیست و این مرکز درمانی می‌تواند علاوه بر ارائه خدمت به مردم استان مرکزی، به استان‌های همجوار نیز خدمت رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز