خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری البرز :

نامزدهای انتخابات از تخریب، تهمت و سیاه‌نمایی اجتناب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۷۳۴

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز گفت: فعالیت نامزدها، گروه ‌های سیاسی، احزاب و تمام شهروندان، باید در مدار قانون باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، جعفر داراب خانی ضمن تشریح نقش و جایگاه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: هماهنگی مطلوبی بین دستگاه های مرتبط با امر انتخابات در البرز برقرار شده و امیدواریم شاهد کمترین تخلف در برگزاری این انتخابات مهم باشیم.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه فعالیت نامزدها، گروه ‌های سیاسی، احزاب و کلیة شهروندان باید در مدار قانون باشد، به برخی از بایدها و نبایدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه‌های ستاد کرونا، نامزدها در ستادهای تبلیغات انتخاباتی توجه لازم را به اجرای مفاد دستورالعمل های این ستاد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نامزدها از ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها جداً پرهیز کنند و هرگونه توهین و بی احترامی، پیگرد قانونی خواهد داشت افزود: بنابراین نامزدها و طرفداران آن ها از هرگونه رفتار و الفاظی که دلالت بر توهین، تخریب، تهدید و افترا نسبت به دیگر نامزدها دارد و همچنین انتشار شایعه و سیاه نمایی پرهیز کنند.

داراب‌خانی با یادآوری این مهم که حفظ حیثیت، آبرو و اسرار نامزدها در تمام مراحل کاری توسط مجریان و ناظران و تأکید بر انجام این امور توسط عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، الزامی است بیان کرد: از هرگونه تبلیغات در ایام ممنوعه، جداً پرهیز شود و نوع تبلیغات در ایام مجاز باید براساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور صورت پذیرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به اینکه هرگونه تغییر و جابجایی در مقررات در خصوص فرآیند انتخابات، صرفاً از طریق فرمانداری‌ها و با اعلام رسمی اطلاع رسانی می شود و به هیچ عنوان به شایعات توجه نشود، تصریح کرد: تمکین در مقابل قانون، وظیفه همگانی است و شور انتخاباتی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، می‌تواند امنیت کشور را تأمین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز