خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان در سال ۹۹ / به دنبال توسعه گردشگری در بندرانزلی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۶۳۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در بنادر گیلان رشد ۳۶ درصدی را شاهد بودیم، تاکید کرد: سال گذشته شاهد افزایش عملکرد بنادر انزلی و آستارا بودیم.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس از مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: بندر انزلی با قدمت حدود ۳۰۰ ساله یکی از بنادری است که در حاکمیت سازمان بنادر با و قوانین منطقه آزاد تجاری صنعتی اداره می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندرانزلی دارای ۱۶ پست اسکله است، افزود: یکی از مباحث اصلی که در انزلی حائز اهمیت بوده استفاده از ظرفیت این بندر برای تخلیه فولاد داخل کشور بود که با رشد خوبی در سال‌های قبل عملکردی تا ۷ میلیون تن را در سال ۹۱ تجربه کرده که با توجه به خودکفایی در زمینه فولاد و قطع واردات باعث شده که این بندر به دلیل تک بعدی بودن متضرر شود.

آبایی یادآور شد: البته با اقدامات و برنامه ریزی‌های سازمان بنادر این بندر از حالت تک بعدی خارج و به سمت تخلیه و بارگیری کالاهای فله خشک و مایع و همچنین کانتینری رسیدیم که سیلوها و مخازن در این بخش توسط بخش خصوص ساخته و مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بنادر گیلان رشد ۳۶ درصدی را شاهد بودیم، تاکید کرد: بنادر انزلی و آستارا شاهد افزایش عملکرد این دو بندر در سال گذشته بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که مورد توجه قرار داریم در بحث کانتینری است، گفت: اسکله‌ها را با توجه به وضعیتی که دارند برای کانتینرهای ساخته شده و یکی از کارهایی که برای حمایت از صادرات انجام دادیم در نظر گرفتن ۶۴ پلاک کانتینر یخچالی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر ظرفیت و حجم کشتی‌ها ۶ هزار و پانصد تن است و به دنبال افزایش این ظرفیت با استفاده از توان بخش خصوصی و ساخت کشتی‌های بالای ۸ هزار و ۱۲ هزار تن هستیم، تاکید کرد: همه کشتی‌های دریای خزر در اسکله انزلی می‌توانند پهلو بگیرند.

آبایی تصریح کرد: به دنبال توسعه وضعیت گردشگری در بندرانزلی هستیم که چهار هکتار اراضی خشکی و شش هکتار اراضی دریایی در بندرانزلی با قوانین منطقه آزاد را به صورت مارینو در نظر گرفتیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده همه جانبه داشته باشیم و به لحاظ تک‌بعدی ضربه نخوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز