خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

لایروبی 340 کیلومتر از انهار استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۵۷۷

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از لایروبی ۳۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در استان خبر داد و گفت: در مجموع برای امسال لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار گیلان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرّمی با اشاره به اینکه ۳۴۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شده است، گفت: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از نیمی از لایروبی رودخانه ها به انجام شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع فصل آبیاری کار لایروبی مسیل های باقی مانده نیز تمام شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با توجه به ضرورت آماده سازی رودخانه‌ها، انهار و تأسیسات و تجهیزات برای تأمین و انتقال آب به مزارع تحت پوشش استان، شرکت آب منطقه‌ای گیلان اقدامات متنوعی را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: در این راستا تاکنون به‌جز لایروبی رودخانه‌ها، انهار و کانال‌های آبیاری، ۱۵۰ مورد از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها تعمیر، بازسازی و راه اندازی شده و همچنین تعداد ۱۴۰ مورد از سردهنه های خاکی در سطح استان بازسازی و آبگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، لایروبی انهار بین مزارع نیز اقدام کنند، زیرا این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز