خبرگزاری کار ایران

به منظور دسترسی آسان بیماران کرونایی ؛

« فاویپیراویر» در داروخانه‌های منتخب قزوین توزیع می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۵۵۳

مدیر اداره نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این ویروس، داروی فاویپیراویر در داروخانه‌های منتخب قزوین توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امید کارآگاه با اعلام این خبر، افزود: داروخانه‌های شبانه روزی قانون، شبانه روزی مرکزی، هلال احمر، سلامت و داروخانه دکتر نورخیز محجوب به عنوان داروخانه‌های منتخب توزیع داروی فاویپیراویر انتخاب شده اند. 

مدیر اداره نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه بیان کرد: این انتخاب با هدف دسترسی سریع بیماران به داروی فاویپیراویر و همچنین امکان استفاده حداکثری شهروندان از این دارو صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: شهروندان می توانند با در دست داشتن نسخه پزشک معالج جهت دریافت دارو به داروخانه های منتخب اعلام شده مراجعه کنند. 

داروی سایتووکس با نام علمی فاویپیراویر (Favipiravir) دارویی ضدویروسی است که نخستین بار توسط آزمایشگاه شیمیایی تویاما ژاپن تولید شد و در سال ۲۰۱۴ میلادی، مجوز مصرف برای درمان آنفلوانزا را از سازمان دارو و تجهیزات پزشکی ژاپن دریافت کرد.

تابستان سال گذشته، سازمان غذا و داروی ایران فاویپیراویر را در لیست داروهای رسمی برای درمان آنفلوانزا قرار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز