خبرگزاری کار ایران

با هدف ترویج فرهنگ ایثار صورت گرفت؛

نامگذاری ۱۶ معبر و ساختمان به نام شهدای زن در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۵۳

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: ۱۳ معبر و سه ساختمان اداری در استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهدای زن مزین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صدیقه ربیعی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد نامگذاری‌ها ۱۲ کوچه و میدان و ۲ ساختمان اداری متعلق به شهرستان قزوین، یک کوچه در شهرستان تاکستان و یک مدرسه در شهرستان البرز به نام شهدای زن نامگذاری شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین تصرح کرد: شهیدان رقیه مردانی، افسر عباسی شهرستانکی، زهرا کلانتری یکتا، سلطنت خانم یاری بیگی، مرصع اسکندری، عذرابیگم باب، زهرا صادق زادگان، طاهره کبابیان، زهرا دادرسان، کبری وحیدی قزوینی، رقیه رضایی و لیلا زنگنه برروی کوچه‌ها نامگذاری شد.

ربیعی همچنین از نامگذاری یک پژوهش سرا در قزوین به نام شهیده کبری وحیدی قزوینی و یک ساختمان آموزش و پرورش به نام رقیه رضایی خبر داد و گفت: در شهرستان البرز نیز یک مدرسه به نام شهیده مریم شرف خواه نامگذاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه نام و نشان شهدای زن در استان قزوین باید درخشان‌تر از گذشته باشد، گفت: زنان همواره از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در طول تمامی مبارزات حضوری مستمر و چشمگیر داشتند و حتی هنگام جنگ تحمیلی نیز مجاهدت‌های فراوانی از خود نشان دادند که امروز نامگذاری اسامی آنها در معابر کم‌ترین خدمتی است که می‌توان در مقابل ایثار و از خودگذشتگی آنان انجام داد.

ربیعی خاطرنشان کرد: پررنگ کردن نام شهدای زن در استان قزوین تنها نباید به معابر و ساختمان‌های اداری خلاصه شود و لازم است که تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در حد توان خود از نامگذاری این مجاهدان فی سبیل‌الله در اقدامات اجرایی خویش استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز