خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد:

کشف بیش از ۶ هزار داروی قاچاق دست ساز و تقلبی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۴۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیش از ۶ هزار دارو و فرآورده های دارویی و گیاهی دست ساز، تقلبی و غیر مجاز و همچنین انواع داروهای قاچاق و داروهای مخدر طی یکسال گذشته در این استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان قجربیگی با اعلام این خبر افزود: با تاسیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها زیر نظر معاونت غذا و دارو طی یک سال گذشته، اقدامات نظارتی قابل توجهی در نظام سلامت استان صورت گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ها که در سال ۹۵ تاسیس شد، نشان از توجه دولت به بخش غذا، دارو و کلیه مکمل‌ها و در نتیجه سلامت شهروندان است.

قجربیگی ادامه داد: پایش، ارزیابی ادواری و نظارت بر کارخانه های تولید فرآورده های طبیعی تحت پوشش سازمان غذا و دارو، مشارکت در انجام نمونه برداری از مراکز تولید فرآورده‌های گیاهی به منظور انجام طرح MQC، پایش و بازرسی ادواری از عطاری‌ها، فروشگاه های گیاهان دارویی، باشگاه های بدنسازی و مراکز فروش مکمل و فراورده های طبیعی و سنتی برای جلوگیری از فروش دارو و فرآورده های غیر مجاز و قاچاق، نظارت بر امحا فرآورده‌های طبیعی، داروهای سنتی، مکمل های تغذیه ای و انواع شیر خشک و غذای کودک، فرآورده های متابولیک و غذاهای ویژه، اقلام ضایعاتی، مکشوفه و تقلبی و جمع آوری فرآورده های فراخوانده شده از اقدامات قابل توجه اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل ها طی یک سال گذشته است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون و در راستای انجام وظایف محوله علیرغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت در بازدید از عطاری‌های، در نیمه اول سال، بیش از ۷۰ مورد بازدید از عطاری‌های شهر قزوین توسط  کارشناسان این معاونت و با همکاری و مشارکت نمایندگان محترم دادستان و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف انجام گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بازرسی های مذکور منجر به تشکیل پرونده و معرفی ۱۱ مورد از عطاری های متخلف به مراجع قضایی شده که در برخی موارد به صدور رأی منجر و پرونده های مابقی درحال رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز