خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

بستری روزانه ۱۱۰‌ بیمار کرونایی در قزوین/ فوت روزانه چهار تا پنج نفر در استان/ وضعیت نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوبن با اشاره به سیر صعودی روند بیماری در این استان گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۰۰‌تا ۱۱۰ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری می شوند، که بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونا استان که به ریاست استاندار قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه موج چهارم  کووید ۱۹ آغاز شده و غریب به اتفاق شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین فوتی‌ها و بستری‌ها افزایش پیدا کرده است در  حالیکه پیش از تعداد فوتی‌ها در استان در طول هفته تک‌رقمی بود؛ الان روزانه به طور میانگین چهار تا پنج نفر فوتی گزارش می شود.

نامدار با اشاره به بستری ۴۶۶ بیمار کرونایی در مراکز درمان استان قزوین اضافه کرد: پلن سوم طرح تخصیص تخت در بیمارستان‌ها خیلی زودتر از موعد مقرر آغاز شده و از امروز ۸۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی باید اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ورود ۱۱۰ بیمار  در طول روز خروجی ما ۳۰ نفر است و اگر تصمیم قاطعی گرفته نشود  سیستم بهداشت و درمان طی ۱۰ روز آینده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  تصریح کرد: با توجه به پر شدن همه تخت‌های بیمارستان‌های دولتی و تامین ‌اجتماعی استان در شرایط فعلی نیاز مبرم به تخت‌های جدید داریم و ۱۵ درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی  برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز در استان و همچنین افزایش میزان ابتلای بیماران نیازمند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در قزوین خواهیم بود.

این مسئول دور همی خانوادگی و مسافرت های نوروزی را عمده علت شیوع بیماری در جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی باید محدودیت‌ها  جدی تر از گذشته اعمال و نظارت بیشتری بر گروه های یک تا چهار صنوف و رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

نامدار با بیان ابنکه در هیچ‌یک از بیمارستان‌های استان عمل زیبایی انجام نمی‌شود، افزود: طبق بخشنامه تمامی عمل‌های غیرضرور منحل شده است.

وی در مورد سهمیه واکسن کرونا  تاکید کرد: تاکنون ۶ هزار دز واکسن به استان اختصاص  یافته است که از این میزان ۸۵ درصد از جامعه هدف را واکسینه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز